ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

α΄ λυκείου

Δεν υπάρχει χρόνος ούτε και χρήματα

 

Οι περισσότεροι μαθητές, που δεν διαθέτουν ιδιαίτερα υψηλό χαρτζιλίκι, ξοδεύουν κατά μέσο όρο 40 ευρώ την εβδομάδα. Η εβδομαδιαία έξοδος ενός μέσου μαθητή είναι συνήθως για «καφέ» σε κάποιο στέκι, όπου θα συναντήσει φίλους και γνωστούς για να ανταλλάξουν «τα νέα της εβδομάδας» πάνω από ένα ρόφημα το οποίο θα κοστίσει γύρω στα 3,5 ευρώ. Αλλά η εθιμοτυπική σαββατοκυριακάτικη έξοδος στις καφετέριες μπορεί να είναι και ακριβότερη. Η 16χρονη Αγγελική, μαθήτρια της Β΄ τάξης του λυκείου στη Ν. Σμύρνη, προτιμάει τις καφετέριες της περιοχής για να απολαύσει το ποτό της (που στοιχίζει τουλάχιστον 6 ευρώ) με τους φίλους της. Συνήθως μετά ικανοποιούν την πείνα τους με κάποιο σουβλάκι σε fast food (4-5 ευρώ).

Η βραδινή έξοδος, που αποτελεί και το γεγονός του μήνα, γίνεται Σάββατο σε κάποιο νυχτερινό κέντρο και κοστίζει γύρω στα 40 - 50 ευρώ. «Θα ήθελα να βγαίναμε σε κάποιο μαγαζί πιο συχνά από μία φορά τον μήνα, αλλά δεν υπάρχει χρόνος ούτε και χρήματα», δηλώνει ο 16χρονος Νίκος, μαθητής Β΄ Λυκείου, στο Χαλάνδρι. Τα καθημερινά έξοδα, από την άλλη, ενός μέσου μαθητή λυκείου συνοψίζονται στον πρωινό καφέ (2 ευρώ) πριν από την πρώτη ώρα μαθημάτων, σε ένα ελαφρύ γεύμα στο σχολείο -όπως είναι μια τυρόπιτα ή ένα σάντουιτς (1-1,5 ευρώ)- καθώς και στον απογευματινό καφέ ή το αναψυκτικό στο φροντιστήριο (2 ευρώ).

Η 17χρονη Φάνια, μαθήτρια Γ΄ Λυκείου, δηλώνει πως η ίδια, όπως και οι περισσότεροι μαθητές, είναι φειδωλή στα ημερήσια έξοδά της, προσπαθώντας να εξοικονομήσει χρήματα για την έξοδο του Σαββάτου ή για αγορά ρούχων. «Αγοράζω ρούχα κάθε εποχή. Το φθινόπωρο και την άνοιξη λιγότερο, αλλά το καλοκαίρι και τον χειμώνα οι ανάγκες είναι αυξημένες. Θα πάρω ένα ακριβό παντελόνι ή μπλουζάκι και δύο τρία ακόμη, φθηνά», δηλώνει η 17χρονη Πέρσα, μαθήτρια Β΄ Λυκείου Γλυφάδας. Ο προϋπολογισμός του 18χρονου Παρασκευά δεν επιβαρύνεται από την αγορά ρουχισμού, διότι «δεν με απασχολεί τόσο πολύ τι θα φοράω» αλλά φαίνεται πως ξοδεύει παραπάνω σε φαγητό, καθημερινά (7 ευρώ), ενώ παίζει με φίλους ποδόσφαιρο (5X5), το οποίο του στοιχίζει 5 ευρώ για το γήπεδο. Ταυτόχρονα, φροντίζει να του μένουν χρήματα για μουσικά cd .

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Προφορική και ουσιαστική άσκηση: να χαρακτηρίσετε τη γλώσσα του κειμένου (λεξιλόγιο, συντακτικό, σχήματα λόγου, γραμματικοί τύποι). Εντοπίστε στοιχεία που σας αρέσουν και στοιχεία που δε σας αρέσουν.

 

1.      Με μια φράση 15-20 λέξεων αποδώστε το περιεχόμενο κάθε μιας από τις τρεις παραγράφους.

6/20

2.      Με ποιο τρόπο αναπτύσσεται η δεύτερη παράγραφος;

2/20

3.      Στην πρώτη παράγραφο να βρείτε δύο συνώνυμες λέξεις. Στην Τρίτη παράγραφο να βρείτε δυο αντώνυμες λέξεις.

2/20

4.      Οι νέοι που αναφέρονται ονομαστικά στο κείμενο δεν ιεραρχούν με τον ίδιο τρόπο τις ανάγκες τους. Να βρείτε τρεις περιπτώσεις που διαθέτουν τα χρήματά τους για διαφορετικό λόγο. Πώς εξηγείτε το γεγονός ότι οι νέοι δε διαθέτουν το χαρτζιλίκι τους για πράγματα όπως η αγορά ενός βιβλίου, ο κινηματογράφος ή το θέατρο;

10/20

α΄ λυκείου

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015.