ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

α΄ λυκείου

Το σύνδρομο της Κέιτ Μος και οι κανονικές γυναίκες

Τnς ΣΑΝΤΥΣ ΤΙΑΝΤΑΚΗ

 

Πότε είδατε την Κέιτ Moς για τελευταία φορά; Αν νιώθετε καλά με τον εαυτό σας, αν έχετε συμφιλιωθεί με την εμφάνισή σας, μάλλον το έχετε ξεχάσει, οι φωτογραφίες των ιδανικών μοντέλων δεν σας αγγίζουν. Αν πάλι δεν σταματάτε να ξεφυλλίζετε περιοδικά και να παρακολουθείτε στην τηλεόραση εικόνες πασαρέλας, τότε δεν αποκλείεται να πάσχετε από κατάθλιψη. Δεν χρειάζεται να αναρωτιέστε τι σχέση μπορεί να έχει η Κέιτ Moς με όλα αυτά, γιατί δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που τα μοντέλα κατηγορούνται ότι βλάπτουν την ψυχική μας υγεία...

Μια νέα μελέτη, πάντως, έρχεται να αποδείξει ότι δεν φταίνε οι δίμετρες καλλονές, το μυαλό μας φταίει για όλα. Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως οι γυναίκες που δίνουν σημασία στις διαφημίσεις με εξαιρετικά αδύνατες και όμορφες γυναίκες, νιώθουν αποστροφή για τις δικές τους ατέλειες και βυθίζονται στη μελαγχολία. Μάλιστα, η αρνητική αυτή επίδραση της ομορφιάς ξεκινά μόλις ένα μετρία λεπτά αφότου το βλέμμα φύγει από τη φωτογραφία. Όσο πιο ανασφαλής νιώθει μια γυναίκα με την εικόνα της, τόσο πιο ευάλωτη είναι! Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζει η Λόρι Μιντζ, καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια. Είναι ένας φαύλος κύκλος. Ουσιαστικά οι γυναίκες που ντρέπονται ήδη για το είδωλό τους είναι εκείνες που θα νιώσουν απειλούμενες από κάτι τόσο ασήμαντο, όσο μια φωτογραφία.

Οι ερευνητές χώρισαν 91 γυναίκες, 18 έως 31 χρόνων, σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα είδε προσεκτικά διαφημίσεις για εσώρουχα, βερνίκια νυχιών, κοσμήματα, προϊόντα ομορφιάς, τσίχλες και λικέρ, με τέλεια μανεκέν. Στη δεύτερη ομάδα οι διαφημίσεις ήταν ακριβώς οι ίδιες, αλλά απουσίαζαν τα μοντέλα. Στη συνέχεια τους ζητήθηκε να βαθμολογήσουν σε μία κλίμακα από 1 έως 5 πόσο ευχαριστημένες είναι με 35 σημεία του σώματός τους - ανάμεσά τους τη μύτη, τα χείλια, τη μέση, τους γοφούς, το σωματικό βάρος, ακόμη και την τριχοφυΐα στο σώμα τους! Η έρευνα έδειξε ότι καμία γυναίκα που συγκρίνει τον εαυτό της με μοντέλο δεν νιώθει ικανοποιημένη με την εικόνα της.

Τι θα πρέπει να κάνει, λοιπόν; Να αποφεύγει να διαβάζει περιοδικά μόδας; Μάλλον αδύνατο. Την τηλεόραση, τις διαφημίσεις, τον βομβαρδισμό των εικόνων, πώς να τον αποφύγει; Εκείνο που είναι μάλλον πιο ρεαλιστικό είναι να θυμόμαστε πάντα πως καμία φωτογραφία δεν είναι αληθινή. Τα μοντέλα σήμερα μπορούν να αλλάξουν στήθος ή οπίσθια, να προσθέσουν ή να αφαιρέσουν μαλλιά, να σβήσουν και την παραμικρή ατέλεια. Στις διαφημίσεις υπάρχουν μοντέλα που δεν είναι παρά ψηφιακά δημιουργήματα!

Κι εμείς εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι με τη δίαιτα, τη γυμναστική και τις πλαστικές θα αγγίξουμε την τελειότητα. Δεν είναι τυχαίο ότι όταν ρωτήθηκαν έφηβες πώς φαντάζονται το ιδανικό κορίτσι, είπαν: είναι 1,80, ζυγίζει 50 κιλά, φοράει 36 νούμερο, είναι ξανθιά και γαλανομάτα. Σε έρευνα που συμμετείχαν 500 μαθήτριες, το 81% των δεκάχρονων κοριτσιών παραδέχτηκε ότι είχε καταφύγει σε κάποιας μορφής δίαιτα. Σύμφωνα με έρευνες, οκτώ στις δέκα γυναίκες πιστεύουν ότι είναι υπέρβαρες.

Ναι, οι γυναίκες νιώθουν χειρότερα από τους άνδρες. Ναι, για πολλούς η αδυναμία αποτελεί συνώνυμο του σεξαπίλ, της επιτυχίας, της επαγγελματικής καταξίωσης, ακόμη και της αποδοχής από τους άλλους. Ο Ολιβιέρο Τοσκάνι έχει τον τελευταίο λόγο: Είναι τουλάχιστον προσβλητικό για τις γυναίκες που δεν είναι τέλειες να βλέπουν τα σούπερ μοντέλα μπροστά τους όλη την ώρα. Ο κόσμος δεν είναι φτιαγμένος μόνο για Κλόντιες και Καρολίνες


 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Προφορική και ουσιαστική άσκηση: να χαρακτηρίσετε τη γλώσσα του κειμένου (λεξιλόγιο, συντακτικό, σχήματα λόγου, γραμματικοί τύποι). Εντοπίστε στοιχεία που σας αρέσουν και στοιχεία που δε σας αρέσουν.

 

1.      Αποδώστε με μια σύντομη φράση (15-20 λέξεις) το περιεχόμενο καθεμιάς από τις έξι παραγράφους του κειμένου.              18/100

 

2.      Ποιες παράγραφοι αναφέρονται σε επιστημονικές έρευνες και μελέτες;

7/100

 

3.      Να βρείτε από ένα συνώνυμο για καθεμιά από τις λέξεις του κειμένου:

 

μοντέλα

 

αδύνατο

 

αποστροφή

 

αγγίξουμε

 

ικανοποιημένη

 

 

10/100

 

4.      Με ποιο τρόπο αναπτύσσεται η πρώτη παράγραφος; Τεκμηριώστε την απάντησή σας.

8/100

5.      Εξηγήστε σύντομα (50 λέξεις) το νόημα της φράσης: να θυμόμαστε πάντα πως καμία φωτογραφία δεν είναι αληθινή.

7/100

6.      Αναπτύξτε κάθε φράση του κειμένου (400 λέξεις):

α. Όσο πιο ανασφαλής νιώθει μια γυναίκα με την εικόνα της, τόσο πιο ευάλωτη είναι.

β. καμία γυναίκα που συγκρίνει τον εαυτό της με μοντέλο δεν νιώθει ικανοποιημένη με την εικόνα της.

γ. Ο κόσμος δεν είναι φτιαγμένος μόνο για Κλόντιες και Καρολίνες

50/100

α΄ λυκείου

 

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015.