|
|
«Λάθος» στον αλγόριθμο των διορθωτών «βούλιαξε» τους μαθητές της Α' Λυκείου Τα Νέα, 27/06/2014 http://www.tanea.gr/news/greece/article/5135859/lathos-ston-algorithmo-twn-diorthwtwn-boyliakse-toys-mathhtes-ths-a-lykeioy
Σε τεχνικής φύσεως πρόβλημα αποδίδει το υπουργείο Παιδείας το ζήτημα που ανέκυψε με τη βαθμολόγηση των γραπτών στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου. Το λάθος εντοπίστηκε στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών και είχε ως αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βαθμολογηθούν κάτω από τη βάση. Κατόπιν αυτού, οι διορθωτές κλήθηκαν να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση των γραπτών ή να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου. Πήγες του υπουργείου Παιδείας τόνιζαν ότι δεν θα υπάρξει καθυστέρηση στην έκδοση των αποτελεσμάτων, ενώ επισήμαναν ότι δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για τις επιδόσεις των μαθητών αν δεν υπάρξει μεγαλύτερο δείγμα ή ακόμη και τα τελικά αποτελέσματα. Πληροφορίες ανέφεραν ότι σε κάποια μαθήματα το ποσοστό των μαθητών που έχει γράψει κάτω από τη βάση έφτανε ακόμη και το 40%. Αιτία αυτής της «βουτιάς» θεωρήθηκε η Τράπεζα Θεμάτων από την οποία αντλήθηκε για πρώτη φορά φέτος το 50% των ερωτημάτων στις εξετάσεις. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει καταστήσει σαφές ότι, εάν χρειαστεί, θα υπάρξουν διορθώσεις, αποκλείοντας ωστόσο την κατάργηση του θεσμού. «Εμείς πιστεύουμε στον θεσμό και δεν πρόκειται να τον αλλάξουμε, θα δούμε όμως ποιες τεχνικές παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε αφού όμως βγουν οι βαθμολογίες» τόνισε χαρακτηριστικά από τη Ρόδο ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος.
Σχόλια αναγνωστών Ο.Π. 27/06/2014 15:09 το 40% ειναι πολυ η λιγο γιατι στην ευρωπη το 75% πηγαινει στα επαγγελματικα λυκεια Μ.Δ. 27/06/2014 15:14 "Το λάθος εντοπίστηκε στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών" Οι διορθωτές δε βαθμολογούν με χρήση κάποιου λανθασμένου αλγορίθμου και δεν ευθύνονται για το αλλαλούμ. Οι βαθμοί στέλνονται στη βάση δεδομένων του Υπουργείου Παιδείας και αυτή εξάγει τα αποτελέσματα. Ο μηχανισμός αυτός δε δοκιμάστηκε όπως θα έπρεπε πιλοτικά σε κάποια σχολεία ώστε να διορθωθούν πιθανές ατέλειες του. Οι ευθύνες ανήκουν σε αυτούς που ανέπτυξαν το λογισμικό αλλά και σε αυτούς που επέβαλαν βιαστικά τη χρήση του στα σχολεία. Γ.Μ. 27/06/2014 20:03 Επιτρέψτε μου να αποκαταστήσω μερικές ανακρίβειες: 1. Βαθμολογητές και όχι διορθωτές, γιατί βαθμολογούν και δεν διορθώνουν 2. Αν δούλευε σωστά το νέο ηλεκτρονικό σύστημα myschool, κανείς δεν θα χρειαζόταν να υπολογίζει τους Μέσους όρους "με το χέρι", άρα δεν θα χρησιμοποιούσε λάθος αλγόριθμο. 3. Όλα τα προηγούμενα καμία σχέση δεν έχουν με τη βάση θεμάτων εκτός από το ότι όλα είναι μέρη του ίδιου "οχήματος", που κάπου εμφάνισε προβλήματα. ΔΜ 27/06/2014 21:53 μην τσουζει η αληθεια...επιτελους να κι ενα συστημα να βγαλει απο τα λυκεια το 40% που ειναι ασχετο με το ...σπορ...ακομη και το ονομα τους το γραφουν λαθος... ΡΕ 28/06/2014 05:58 Θα έπρεπε να προηγηθεί ένα σύστημα που να τους μαθαίνει να γράφουν το όνομά τους και μετά ένα εξεταστικό σύστημα που να πετάει έξω όποιον δεν ξέρει. Κ.Μ. 28/06/2014 09:08 Μήπως αυτό το 40% θα έπρεπε ούτως ή άλλως να μένει ή έστω να παραπέμπεται για Σεπτέμβριο αλλά μέχρι τώρα κανείς δεν το έκανε; Μάθαμε στα παιδιά μας τη χειρότερη εκδοχή του λαϊκισμού: καμία προσπάθεια, μεγάλη ανταμοιβή!
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Α1. Αν ισχύει η εξέταση της περίληψης, τότε να γράψετε τι λέει το κείμενο σε εξήντα-εβδομήντα λέξεις. Α2. Να χωρίσετε το κείμενο της είδησης σε δύο παραγράφους και να εξηγήσετε ποιο κριτήριο χρησιμοποιήσατε. Α3. Πόσα γεγονότα αφορά η είδηση; Τεκμηριώστε την απάντησή σας. Α4. Πόσα «πρόσωπα»/ υποκείμενα παρουσιάζονται στην είδηση; Α5. Ποιο είναι το κύριο θέμα της είδησης; Καταλογίζονται ευθύνες σε κάποιον; Απαντήστε τεκμηριωμένα σε σύντομη παράγραφο (40-50) λέξεις. Α6. Διαβάστε προσεκτικά τον τίτλο και απαντήστε: α) για ποιον λόγο χρησιμοποιούνται τα εισαγωγικά σε δύο λέξεις; β) ποιο είναι το υποκείμενο και ποιο το αντικείμενο της πρότασης; γ) ποιος νομίζετε ότι είναι ο πραγματικός «δράστης»; Β1. Από ποιαν οπτική βλέπει τα γεγονότα ο δημοσιογράφος; (μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών/κηδεμόνων, υπουργείου, ουδέτερη/κοινή γνώμη). Τεκμηριώστε την απάντησή σας Β2. Στην παρακάτω φράση του κειμένου, ποια σύνταξη (ενεργητική ή παθητική) επιλέγει ο συγγραφέας; Για ποιον λόγο; Ποιο νομίζετε ότι είναι το ποιητικό αίτιο που αποκρύπτεται; «Το λάθος εντοπίστηκε στον αλγόριθμο…». Β3. Εξηγήστε πώς καταλαβαίνετε τις δύο φράσεις που ακολουθούν: α) «να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση», β) «να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου». Ποια σημασία έχουν τα επίθετα που χρησιμοποιούνται; Β4. Εντοπίστε τα εισαγωγικά στο κείμενο της είδησης και εξηγήστε για ποιον λόγο χρησιμοποιούνται. Β5. Στο παρακάτω απόσπασμα του κειμένου να εντοπίσετε τα ρήματα και να τα αντικαταστήσετε με άλλα που θα αποδίδουν το ίδιο περίπου νόημα: «Σε τεχνικής φύσεως πρόβλημα… κάτω από τη βάση». Β6. Το κείμενο αναφέρεται σε «διορθωτές». Ποιους εννοεί; Γιατί νομίζεις ότι επιλέγεται αυτή η λέξη; Β7. Γράψτε σύντομο κείμενο (50-60 λέξεις) για το ίδιο θέμα από την οπτική του μαθητή στο οποίο θα διαμαρτύρεστε και θα καταλογίζετε ευθύνες σε αυτούς που νομίζετε ότι φταίνε. Β8. Μπορείς να σκεφτείς τι εξυπηρετεί ένα τόσο σύνθετο σύστημα εξαγωγής βαθμών; (Φτάσαμε στο σημείο να μπορείς πιο εύκολα να σχεδιάσεις ένα ταξίδι στο διάστημα παρά να καταλάβεις τον τρόπο που μαζεύεις μόρια για την εισαγωγή στα αει). Β9. Ποια από τα σχόλια αναγνωστών νομίζετε ότι αφορούν τα γεγονότα που παρουσιάζει η είδηση; Τεκμηριώστε την απάντησή σας. Β10. Ποια από τα σχόλια είναι περισσότερο… «σχόλια»; Β11. Παρουσιάστε τα σχόλια των αναγνωστών σε μία δική σας παράγραφο (80 περίπου λέξεις) που θα αναπτύσσεται με σύγκριση-αντίθεση.
Γ. Καθώς σκέφτεσαι να γίνεις δημοσιογράφος σου ζητάνε να γράψεις ένα κείμενο για τα προβλήματα του σχολείου. Ωστόσο, δεν φτάνε μόνο να τα διαπιστώσεις, θα πρέπει να καταλογίσεις την ευθύνη για όλα στους καθηγητές. Ανάλογα με πόσο πειστικός είσαι, θα εξαρτηθεί η πρόσληψη και η αμοιβή σου. Ξεκίνα! Έχεις τετρακόσιες λέξεις. (Μπορείς να βοηθηθείς διαβάζοντας σχετικούς λίβελους στον τύπο).
σχόλιο από τον Χρήστο Κάτσικα http://www.efsyn.gr/?p=212417 Κάποιες «ναυαρχίδες» του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου ανακοίνωσαν ότι εντοπίστηκε «λάθος στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών και είχε αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βαθμολογηθούν με βαθμό κάτω από τη βάση». Η «είδηση» αυτή «ανακατεύτηκε» έντεχνα με λόγια του υφυπουργού Παιδείας, ο οποίος σε άλλη χρονική στιγμή τόνιζε ότι «αξιολόγηση και βελτίωση του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων θα υπάρξει εντός των ημερών με τη συγκέντρωση των αποτελεσμάτων της Α΄ Λυκείου από τα σχολεία της επικράτειας». Στόχος; Να δημιουργηθεί η αίσθηση, αφενός, ότι για την αποτυχία φταίει κάποιο λάθος σε κάποιον αλγόριθμο και, αφετέρου, ότι το υπουργείο Παιδείας θα παρέμβει διορθωτικά στις βαθμολογίες και θα μειώσει τους μετεξεταστέους. Είναι φανερό, λοιπόν, ότι έγινε προσπάθεια να χαμηλώσει στο επίπεδο ενημέρωσης της κοινής γνώμης η πραγματική είδηση του πρωτοφανούς ποσοστού μετεξεταστέων μαθητών. Όμως, όπως πολύ σωστά επισημαίνει ο εκπαιδευτικός Δ. Καλοδήμος, υπεύθυνος Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ), «οι βαθμολογητές δεν χρησιμοποιούν κανέναν αλγόριθμο για τη βαθμολόγηση των γραπτών. Η βαθμολόγηση των γραπτών γίνεται με τον ίδιο τρόπο εδώ και χρόνια. Λάθος υπήρχε στον αλγόριθμο του myschool για την προαγωγή στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών, το οποίο διορθώθηκε πολύ γρήγορα».
|
|