ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

Πλούσιοι, φτωχοί και μεσαία τάξη

Μια έρευνα για τη νέα διαστρωμάτωση της υπερχρεωμένης ελληνικής κοινωνίας

 

Πόσοι είναι οι πλούσιοι και πόσοι οι φτωχοί στην Ελλάδα; Πόσο μεγάλη είναι η μεσαία τάξη; Τι έχει αλλάξει στην τυπική ελληνική κοινωνική διαστρωμάτωση; Μάλλον αρκετά.

Στα άλλοτε πλατιά μεσαία στρώματα πλέον ανήκει μόνο το 30% των Ελλήνων, ενώ το φτωχότερο 50% του ελληνικού πληθυσμού κατέχει μικρότερο εισόδημα από όσο κατέχει το πλουσιότερο 10% του πληθυσμού. Οι μισοί Έλληνες καταφεύγουν στο πλαστικό χρήμα και τα καταναλωτικά δάνεια (το 16% του πληθυσμού δεν έχει καν πιστοληπτική ικανότητα) για να ψωνίσουν τα δώρα, να πληρώσουν το φροντιστήριο των παιδιών, να πάνε διακοπές ή να αποπληρώσουν προηγούμενα χρέη... Μια άλλη Ελλάδα, η Ελλάδα της υπερκατανάλωσης, της προκλητικής χλιδής, αλλά και της ασφυκτικής υπερχρέωσης, της κατ' ευφημισμόν άνετης ζωής, της οικονομικής δυσπραγίας, αλλά και της απόλυτης ένδειας αναδεικνύεται μέσα από τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας και του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών.

Καθημερινή, Κυριακή, 19 Δεκεμβρίου 2004

 

 

 

  1. Διακρίνετε τη δομή της ανεστραμμένης πυραμίδας; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας;

  2. Πώς νομίζετε ότι συνεχίζεται η είδηση;

  3. Πώς αποδίδει ο τίτλος το περιεχόμενο του κειμένου (κυριολεκτικά ή μεταφορικά, περιέχει σχόλιο ή όχι;)

  4. Γιατί ο δημοσιογράφος ξεκινά το κείμενο προτάσσοντας ερωτήματα;

  5. «ή να αποπληρώσουν προηγούμενα χρέη...» Πώς δικαιολογείτε την χρήση των αποσιωπητικών στην συγκεκριμένη περίπτωση;

  6. Να εξηγήσετε τη σημασία των παρακάτω λέξεων:

πιστοληπτική, χλιδή, ευφημισμός, δυσπραγία, ένδεια.

  1. Να μετατρέψετε την σύνταξη σε ενεργητική:

«Μια άλλη Ελλάδα, η Ελλάδα της υπερκατανάλωσης, της προκλητικής χλιδής, αλλά και της ασφυκτικής υπερχρέωσης, της κατ' ευφημισμόν άνετης ζωής, της οικονομικής δυσπραγίας, αλλά και της απόλυτης ένδειας αναδεικνύεται μέσα από τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας και του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών».

  1. Να προσθέσετε σχόλια ώστε να φαίνεται καθαρά ότι αποδοκιμάζετε την κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία.

 

 

 

Αποτελέσματα αξιολόγησης του κειμένου, από το http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/foreign/tools/readability/index.html

Δείκτες Αναγνωσιμότητας
Αριθμός προτάσεων 6
Αριθμός Λέξεων 140
Αριθμός συλλαβών 324
Λέξεις ανα πρόταση 23.33
Συλλαβές ανα λέξη 2.31
Δείκτης αναγνωσιμότητας Flesch 46.61 δύσκολο, ΤΕΙ-ΑΕΙ
Δείκτης αναγνωσιμότητας SMOG 13.49 επίπεδο Γ' Λυκείου
Δείκτης αναγνωσιμότητας FOG 37.98 αρκετά δύσκολο

 

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015.