ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

9χρονος μαθητής εισέβαλε με 45άρι όπλο στο σχολείο του και τραυμάτισε 8χρονη

 

Δεν έχει τέλος η παράνοια με την οπλοκατοχή στις ΗΠΑ, καθώς όπως φαίνεται ακόμα κι ένα εννιάχρονο παιδί μπορεί να βρει όπλο και να εισβάλλει στο σχολείο του σκορπώντας τον τρόμο.

Είναι απίστευτο αλλά αυτό ακριβώς το σκηνικό βίας διαδραματίστηκε την Τετάρτη σε σχολείο της πρωτεύουσας των ΗΠΑ, όταν ένας εννιάχρονος μαθητής του Δημοτικού μπήκε στο σχολείο του έχοντας ένα 45άρι όπλο μέσα στην τσάντα του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο μικρός Jamie Lee Chaffin είχε πάρει το όπλο από το σπίτι της μητέρας του και το είχε μέσα στην τσάντα του. Δυστυχώς, για κάποιο λόγο το όπλο εκπυρσοκρότησε τραυματίζοντας πολύ σοβαρά ένα 8χρονο κοριτσάκι, την Amina Kocer-Bowman.

Οι δάσκαλοι κάλεσαν αμέσως την αστυνομία που αφόπλισε τον εννιάχρονο πιστολά ενώ το κοριτσάκι μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου υπέστη εγχείριση και νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση.

Ο εννιάχρονος οδηγήθηκε αρχικά σε φυλακές ανηλίκων αλλά αργότερα αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση 50.000 δολαρίων. Αντιμετωπίζει κατηγορίες για τρία σοβαρά ποινικά αδικήματα (οπλοκατοχή, επικίνδυνη οπλοκατοχή, επίθεση τρίτου βαθμού), αλλά σύμφωνα με τη νομοθεσία των ΗΠΑ, το δικαστήριο θα αποφανθεί αν είναι σε θέση να καταλάβει τις κατηγορίες εναντίον του...

Οι γονείς του, που είχαν προβλήματα με το νόμο παλιότερα, ζήτησαν συγνώμη από τους γονείς της οκτάχρονης. Όπως είπε ο πατέρας του, «το παιδί μου έκανε ένα λάθος».

 

http://gr.news.yahoo.com/9-45-8-104900684.html

 

 

Α1. Απαντήστε σύντομα με μια φράση 10-15 λέξεων στις παρακάτω ερωτήσεις:

α) ποιο είναι το θέμα του κειμένου;

β) έχει άποψη ο δημοσιογράφος; αν ναι σε ποια σημεία φαίνεται;

γ) για ποιο λόγο το περιστατικό αποτελεί είδηση;

Α2. α) Ποια είναι η στάση των δασκάλων; β) Νομίζεις ότι θα μπορούσαν να κάνουν κάτι διαφορετικό; Να εξηγήσεις την απάντησή σου σε μικρή παράγραφο 40 περίπου λέξεων.

Α3. α) Πώς αντιμετωπίζεται ο μικρός μαθητής μετά την πράξη του; β) Νομίζεις ότι θα έπρεπε να υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση; Να εξηγήσεις την απάντησή σου σε μικρή παράγραφο 40 περίπου λέξεων.

Α4. α) Ποια είναι η στάση των γονιών; β) Νομίζεις ότι θα μπορούσαν να κάνουν κάτι διαφορετικό; Να εξηγήσεις την απάντησή σου σε μικρή παράγραφο 40 περίπου λέξεων.

Α5. Ερμήνευσε τη σημασία της παρακάτω φράσης: «είχαν προβλήματα με το νόμο παλιότερα».

 

Β1. «Δεν έχει τέλος η παράνοια…» Για ποιον λόγο νομίζεις ότι ξεκινά έτσι η παρουσίαση της είδησης;

Β2. Να εντοπίσεις στο κείμενο τρία σημεία – φράσεις ή λέξεις που αποτελούν σχόλιο.

Β3. Να εντοπίσεις τον τρόπο που οργανώνεται η είδηση στη μορφή της ανάποδης πυραμίδας.

Β4. Να μετατρέψεις τη σύνταξη της παρακάτω φράσης σε παθητική: «Οι δάσκαλοι κάλεσαν αμέσως την αστυνομία που αφόπλισε τον εννιάχρονο πιστολά».

Β5. Να μετατρέψεις τη σύνταξη της παρακάτω φράσης σε ενεργητική (θα χρειαστεί να βάλεις δικό σου υποκείμενο): «Ο εννιάχρονος οδηγήθηκε αρχικά σε φυλακές ανηλίκων αλλά αργότερα αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση 50.000 δολαρίων».

 

Γ1. Η είδηση σχετίζεται με ένα ακραίο επεισόδιο βίας μέσα σε σχολικό χώρο. Ωστόσο καθημερινά συμβαίνουν γεγονότα σωματικής και ψυχολογικής βίας σε βάρος μαθητών με δράστες τους συμμαθητές τους. Να γράψετε μία είδηση που θα δημοσιευτεί στην εφημερίδα του σχολείου σας με θέμα ένα ή περισσότερα τέτοια περιστατικά. Αν έχετε υπόψη σας, μπορείτε να αξιοποιήσετε πραγματικά γεγονότα. (400 λέξεις).

 

Γ2. Η βία στους σχολικούς χώρους είναι φαινόμενο με πολλές διαστάσεις και καθημερινά συμβαίνουν μικροπεριστατικά. Ωστόσο, τα γεγονότα αυτά μένουν στα όρια του μαθητόκοσμου και δεν γνωστοποιούνται ούτε στους γονείς/ κηδεμόνες των θυμάτων, ούτε στους εκπαιδευτικούς των σχολείων. Να παρουσιάσετε το χαρακτήρα αυτών των περιστατικών και να τα σχολιάσετε. Στη συνέχεια να εξηγήσετε για ποιους λόγους δεν γνωστοποιούνται και δεν συζητιούνται ευρύτερα ώστε να γίνουν προσπάθειες για τον περιορισμό και την αντιμετώπισή τους. (Το κείμενο απευθύνεται σε γονείς και εκπαιδευτικούς).

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015.