ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

Υ.Γ. σε νέο ακροατή

Από τη στήλη Αντιστίξεις, του Γιάννη Eυσταθιάδη στην Καθημερινή (Κυριακή, 12 Οκτωβρίου 2003

 

  1. Μη παγιδεύεσαι στην εξωστρέφεια της δεξιοτεχνίας. Κανένα έργο (και καμία ερμηνεία), που στερείται πνευματικότητας, δεν οδηγεί στην αισθητική απόλαυση.

  2. Απόφυγε –στην αρχή τουλάχιστον– τη συγκριτική ακρόαση εκτελέσεων. Αλλά κι αν το κάνεις, μη βιάζεσαι να απορρίψεις κάθε νέα άποψη. Θυμήσου: η συνήθεια είναι κακός σύμβουλος.

  3. Μην ακούς μουσική περισσότερο από 3 - 4 ώρες την ημέρα.

  4. Σκέψου πως η «λαιμαργία» (ένα από τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα) οδηγεί συχνά τα αφτιά σε παθήσεις όμοιες με εκείνες του στομάχου.

  5. Μη χωρίζεις τους συνθέτες σε μουσικούς πρώτης και δεύτερης κατηγορίας.

  6. Κατά στιγμές, όλοι κάτι έχουν να σου πουν. Η μουσική απόλαυση παραμένει ακόμα ένας γρίφος που –ευτυχώς– δεν έχει λυθεί.

  7. Μη συντάσσεσαι μονομερώς με μαέστρους ή, ακόμα χειρότερο, με τραγουδιστές.

  8. Να έχεις τις προτιμήσεις σου, αλλά να ακούς πάντα και το διαφορετικό. Aσε το φανατισμό στους ποδοσφαιρόφιλους.

  9. Μην απορρίπτεις τη (μεγαλοφυή) ευκολία του bel canto. Να θυμάσαι: όσο κι αν δεν το θέλεις, θα γεράσεις.

  10. Να είσαι επιεικής με τον εαυτό σου. Αυτό που δεν σου άρεσε χθες, μπορεί να σου αρέσει σήμερα. Μη νιώθεις τύψεις. Απόλαυσε τη νεόκοπη συγκίνηση. Η νέα αποκάλυψη παραμονεύει πάντα.

  11. Μην παρασύρεσαι από τα γρήγορα tempi. Ακόμα και ο γρήγορος ρυθμός έχει στοχαστικότητα. Κι αλίμονο αν η μουσική ήταν μόνο χρόνος.

  12. Απόρριψε καθετί που γίνεται φίλτρο στην ακουστική σου ηδονή και πρώτα απ’ όλα, απόρριψε αυτό το κείμενο.

 

 

Ερωτήσεις

  1. Τι σου θυμίζει το ύφος του κειμένου; Βρες ομοιότητα με κάποιο είδος και εξήγησέ την.

  2. Ποιος είναι ο ρόλος της προστακτικής στο κείμενο; Τι εξυπηρετεί η χρήση του ενικού προσώπου;

  3. Να αφηγηθείς το κείμενο σε β΄ πληθυντικό πρόσωπο, αλλά χωρίς προσταγές. Επίσης, να το αφηγηθείς σε α΄ ενικό πρόσωπο. δοκίμασε γραπτά και σε συνεχόμενο λόγο τα 3,4,5.

  4. Ανάπτυξε την τρίτη φράση σε μια παράγραφο 70-80 λέξεων με αιτιολόγηση.

  5. Ανάπτυξε την τέταρτη φράση σε μια παράγραφο 70-80 λέξεων με αναλογία.

  6. Ανάπτυξε την όγδοη φράση σε μια παράγραφο 70-80 λέξεων με σύγκριση - αντίθεση.

  7. Ξαναδιάβασε την έκτη, έβδομη και δέκατη φράση. Με ποιον τρόπο θα μπορούσαν να αναπτυχθούν σε μία παράγραφο 70-80 λέξεων; (αιτιολόγηση, αναλογία, σύγκριση – αντίθεση) Δικαιολόγησε την επιλογή σου.

 

 

 

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015.