| |
Υ.Γ. σε νέο ακροατή
Από τη στήλη Αντιστίξεις, του Γιάννη Eυσταθιάδη στην Καθημερινή
(Κυριακή, 12 Οκτωβρίου 2003
-
Μη παγιδεύεσαι στην εξωστρέφεια της δεξιοτεχνίας.
Κανένα έργο (και καμία ερμηνεία), που στερείται πνευματικότητας, δεν οδηγεί στην
αισθητική απόλαυση.
-
Απόφυγε –στην αρχή τουλάχιστον– τη συγκριτική
ακρόαση εκτελέσεων. Αλλά κι αν το κάνεις, μη βιάζεσαι να απορρίψεις κάθε νέα
άποψη. Θυμήσου: η συνήθεια είναι κακός σύμβουλος.
-
Μην ακούς μουσική περισσότερο από 3 - 4 ώρες την
ημέρα.
-
Σκέψου πως η «λαιμαργία» (ένα από τα 7 θανάσιμα
αμαρτήματα) οδηγεί συχνά τα αφτιά σε παθήσεις όμοιες με εκείνες του στομάχου.
-
Μη χωρίζεις τους συνθέτες σε μουσικούς πρώτης και
δεύτερης κατηγορίας.
-
Κατά στιγμές, όλοι κάτι έχουν να σου πουν. Η
μουσική απόλαυση παραμένει ακόμα ένας γρίφος που –ευτυχώς– δεν έχει λυθεί.
-
Μη συντάσσεσαι μονομερώς με μαέστρους ή, ακόμα
χειρότερο, με τραγουδιστές.
-
Να έχεις τις προτιμήσεις σου, αλλά να ακούς πάντα
και το διαφορετικό. Aσε το φανατισμό στους ποδοσφαιρόφιλους.
-
Μην απορρίπτεις τη (μεγαλοφυή) ευκολία του bel
canto. Να θυμάσαι: όσο κι αν δεν το θέλεις, θα γεράσεις.
-
Να είσαι επιεικής με τον εαυτό σου. Αυτό που δεν
σου άρεσε χθες, μπορεί να σου αρέσει σήμερα. Μη νιώθεις τύψεις. Απόλαυσε τη
νεόκοπη συγκίνηση. Η νέα αποκάλυψη παραμονεύει πάντα.
-
Μην παρασύρεσαι από τα γρήγορα tempi. Ακόμα και ο
γρήγορος ρυθμός έχει στοχαστικότητα. Κι αλίμονο αν η μουσική ήταν μόνο χρόνος.
-
Απόρριψε καθετί που γίνεται φίλτρο στην ακουστική
σου ηδονή και πρώτα απ’ όλα, απόρριψε αυτό το κείμενο.
Ερωτήσεις
-
Τι σου θυμίζει το ύφος του κειμένου; Βρες ομοιότητα με κάποιο
είδος και εξήγησέ την.
-
Ποιος είναι ο ρόλος της προστακτικής στο κείμενο; Τι εξυπηρετεί
η χρήση του ενικού προσώπου;
-
Να αφηγηθείς το κείμενο σε β΄ πληθυντικό πρόσωπο, αλλά χωρίς
προσταγές. Επίσης, να το αφηγηθείς σε α΄ ενικό πρόσωπο. δοκίμασε γραπτά και σε
συνεχόμενο λόγο τα 3,4,5.
-
Ανάπτυξε την τρίτη φράση σε μια παράγραφο 70-80 λέξεων με
αιτιολόγηση.
-
Ανάπτυξε την τέταρτη φράση σε μια παράγραφο 70-80 λέξεων με
αναλογία.
-
Ανάπτυξε την όγδοη φράση σε μια παράγραφο 70-80 λέξεων με
σύγκριση - αντίθεση.
-
Ξαναδιάβασε την έκτη, έβδομη και δέκατη φράση. Με ποιον τρόπο
θα μπορούσαν να αναπτυχθούν σε μία παράγραφο 70-80 λέξεων; (αιτιολόγηση,
αναλογία, σύγκριση – αντίθεση) Δικαιολόγησε την επιλογή σου.
|