ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

Ξέρεις ποιος είμαι εγώ;

κείμενο δημοσιευμένο σε πολλές σελίδες στο Ιντερνέτ

 

Θα πρέπει να δοθεί βραβείο στην υπάλληλο που ήταν στο γκισέ της αεροπορικής εταιρίας Virgin, στο Σύδνεϋ, πριν από μερικούς μήνες για την εξυπνάδα, την ετοιμότητα και το χιούμορ, που αντιμετώπισε ένα επιβάτη που μάλλον θα του άξιζε να μεταφερθεί με τις αποσκευές.

 Μια πτήση με 767 της Virgin με πολλούς επιβάτες ακυρώθηκε λόγω βλάβης του αεροσκάφους. Έτσι η υπάλληλος στο γκισέ προσπαθούσε να εξυπηρετήσει, τοποθετώντας σε κάποια άλλη πτήση, μια μακριά ουρά από ενοχλημένους από την ταλαιπωρία επιβάτες. Ξαφνικά, ένας εξαγριωμένος επιβάτης έσπρωξε τους άλλους, έφτασε στο γκισέ και χτυπώντας το εισιτήριο του επάνω σε αυτό, δήλωσε φωνάζοντας πώς πρέπει να είναι στην επόμενη πτήση και ότι πρέπει να είναι και στην πρώτη θέση.

  Η υπάλληλος του είπε:

-Λυπάμαι κύριε, θα είναι χαρά μου να σας εξυπηρετήσω αλλά θα πρέπει, να εξυπηρετήσω πρώτα όλους αυτούς που περιμένουν στην σειρά, αλλά είμαι σίγουρη πως δεν θα υπάρξει πρόβλημα σε αυτό που ζητάτε.

Ο επιβάτης όμως ήταν ανυποχώρητος και φωνάζοντας δυνατά για να τον ακούσουν όλοι είπε:

- Ξέρεις ποιος είμαι εγώ;

 Χωρίς να διστάσει η υπάλληλος, χαμογελώντας, πήρε το μικρόφωνο που είχε μπροστά της και είπε ακουόμενη σε όλο τον χώρο του αεροδρομίου:

- Μπορώ να έχω την προσοχή σας παρακαλώ, μπορώ να έχω την προσοχή σας... Είναι εδώ ένας επιβάτης που δεν γνωρίζει ποιος είναι. Παρακαλώ πολύ, όποιος τον γνωρίζει να προσέλθει στο deck της Virgin !
Με όλη την ουρά που περίμενε να έχει ξεκαρδιστεί στα γέλια ο αγροίκος έτριξε τα δόντια του και είπε στην υπάλληλο:

-Θα σε σκοτώσω!

Χωρίς αυτή να χάσει το χαμόγελο της του απάντησε:

-Λυπάμαι κύριε, και γι' αυτό θα πρέπει να περιμένετε στην ίδια ουρά. Προηγούνται άλλοι!

 

 

 

 

Α1. Περίληψη

Α2. Απαντήστε σύντομα με μια φράση 10-15 λέξεων στις παρακάτω ερωτήσεις:

α) ποιο είναι το θέμα του κειμένου;

β) ποια είναι η άποψη του συγγραφέα;

γ) για ποιο λόγο γράφει το κείμενο; σε ποιους απευθύνεται;

δ) τι είδος κείμενο είναι;

 

Β1. Το κείμενο έχει τα χαρακτηριστικά της είδησης. Μπορείτε να διακρίνετε το γεγονός από το σχόλιο; Εντοπίστε τρεις λέξεις ή σύντομες φράσεις που αποτελούν σχόλιο.

Β2. Για ποιο λόγο ο συντάκτης επιλέγει τη μορφή του διαλόγου για να αφηγηθεί το περιστατικό;

Β3. Για ποιο λόγο το κείμενο αρχίζει με παθητική σύνταξη; Δοκίμασε να την μετατρέψεις σε ενεργητική. Ποιο πρόβλημα αντιμετωπίζεις; «Θα πρέπει να δοθεί βραβείο στην υπάλληλο…».

B4. Να μετατρέψεις τη σύνταξη της παρακάτω φράσης σε ενεργητική: «Μια πτήση με 767 της Virgin με πολλούς επιβάτες ακυρώθηκε λόγω βλάβης του αεροσκάφους».

Β5. Να μετατρέψεις τη σύνταξη των παρακάτω φράσεων σε παθητική:

α. «Ξαφνικά, ένας εξαγριωμένος επιβάτης έσπρωξε τους άλλους»

β. «… να σας εξυπηρετήσω…»

Β6. Σε ποια σημεία του κειμένου προκαλείται γέλιο; Προσπαθήστε να εξηγήσετε που οφείλεται (απρόοπτη εξέλιξη; οξύμωρο σχήμα; παράξενο συμβάν; κλπ).

Β7.  Να κάνεις δικές σου φράσεις με τις λέξεις που σου δίνονται. Πρόσεξε ώστε να φαίνεται η σημασία των λέξεων: ακυρώθηκε, εξυπηρετήσει, ενοχλημένους, ανυποχώρητος.

Β8. Να διαβάσεις το κείμενο και να βρεις πέντε λέξεις που χαρακτηρίζουν τον επιβάτη που προκάλεσε το επεισόδιο. Στη συνέχεια να φτιάξεις νέες προτάσεις με τις λέξεις που βρήκες.

Β9. Να εξηγήσετε σύντομα τη σημασία των μεταφορικών φράσεων:

α. «έχει ξεκαρδιστεί στα γέλια»

β. «έτριξε τα δόντια του»

 

Γ1. Στο περιβάλλον που ζεις θα έχεις συναντήσει ανθρώπους που έχουν μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους. Προσπάθησε να σκιαγραφήσεις τα χαρακτηριστικά τους. Μπορείς να αναφέρεις και παραδείγματα περιστατικών που δείχνουν την έπαρση ή την εγωπάθειά τους.

 

Γ2. Στο περιβάλλον που ζεις θα έχεις γνωρίσει ανθρώπους που συνηθίζουν να μιλούν για τον εαυτό τους τονίζοντας συνεχώς ό,τι κάνουν. Νομίζεις ότι η περιαυτολογία είναι απόδειξη για την αξία τους; Με ποια κριτήρια αποδεχόμαστε και αναγνωρίζουμε την αξία του άλλου;

 

Γ3. Στο περιβάλλον που ζεις θα έχεις γνωρίσει ανθρώπους που χαρακτηρίζονται από αίσθηση του χιούμορ ή το αντίθετο, δηλαδή χωρίς καμία αίσθηση του χιούμορ. Να περιγράψεις σχηματικά τους χαρακτήρες των δύο τύπων. Πώς αυτό το χαρακτηριστικό που έχουν σε σχέση με το χιούμορ επηρεάζει τη σχέση τους με τους υπόλοιπους ανθρώπους;

 

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015.