ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

Η πλανητική ομοιομορφία της κατανάλωσης

 

(...) Η παραγωγή, η εμπορευματοποίηση, η κατανάλωση, η πληροφορία και η επικοινωνία επεκτείνονται στο σύνολο του πλανήτη και συνεπάγονται συστηματική ομογενοποίηση των αναγκών, των καταναλωτικών συμπεριφορών, των πολιτιστικών μοντέλων και ακραία τυποποίηση των προϊόντων. Το παράδειγμα της Coca-Cola ή των Μακντόναλντς εικονογραφεί τέλεια το φαινόμενο.

Έτσι οι δραστηριότητες των γιγαντιαίων πολυεθνικών επιχειρήσεων, των πολυμίντια και των διαφημίσεων υπερβαίνουν τα όρια των κρατών, των εθνικών πολιτισμών και των πάσης φύσεως συνόρων και ελέγχουν την παγκόσμια αγορά. Οι μέθοδοι, το ύφος, οι κανόνες, το πνεύμα των επιχειρήσεων επιβάλλονται σ' όλο το εύρος του ελεγχόμενου απ' αυτές δικτύου, κάμπτοντας τις αντιστάσεις των κρατικών φραγμών και αποβάλλοντας ως δυσλειτουργικές τις εθνικές, πολιτισμικές και τοπικές ιδιαιτερότητες ή παραδόσεις. Ο κόσμος αυτού του νέου οικουμενισμού δεν ανέχεται τη διαφορά, την ετερότητα, την πολυφωνία, δεν δέχεται καν την «πολιτιστική εξαίρεση», παρ' όλο που κι αυτή επιβεβαιώνει τον κανόνα. Για να παρακαμφθούν δε οι εξαιρέσεις, δηλαδή οι ιδιαίτερες πολιτισμικές παραδόσεις που στέκονται εμπόδια στην ομογενοποίηση, προβάλλεται ως υπέρτατος νόμος και καθαγιασμένη αρχή η ιδεολογία της ελεύθερης αγοράς και των ελεύθερων ανταλλαγών: το άτομο, ο ελεύθερος καταναλωτής, πρέπει να μπορεί ελευθέρα να διαλέγει τα προϊόντα του, τις αξίες που του ταιριάζουν τον τρόπο ζωής και τις συμπεριφορές που νομίζει ότι είναι οι δικές του και αυτοβούλως διαμορφώνει μέσα σε μια ελεύθερη αγορά. Ο «κυρίαρχος καταναλωτής» εικάζεται βασιλιάς του νέου κοσμοσυστήματος. Ο δούλος δηλαδή του νέου συστήματος παραγωγής, κατανάλωσης και συμβολοποίησης, αυτός ο απόλυτα εξαρτημένος, εξατομικευμένος και μονοδιάστατος άνθρωπος, αυτός που στην πραγματικότητα δεν διαλέγει ούτε την οδοντόβουρτσά του αλλά άλλοι του τη βάζουν στο στόμα, εξυμνείται ως απόλυτος άρχοντας ενός συστήματος του οποίου αυτός ο ίδιος ορίζει τάχα τα όρια και τη δυναμική, με βάση την αρχή της προσφοράς και της ζήτησης, που πρέπει να λειτουργεί ανεμπόδιστα.

(δυστυχώς δεν έχω κρατήσει την "ταυτότητα" του κειμένου) 

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1.      Να σχηματίσετε προτάσεις που να αναδείχνουν τη σημασία των λέξεων: υπερβαίνουν, εύρος, αυτοβούλως, εικάζεται.

24/100

2.      Απαντήστε με βάση το κείμενο:

α. Ποια είναι η θέση καθενός εθνικού πολιτισμού στη σύγχρονη παγκόσμια κατάσταση;

13/100

β. Ποια είναι η θέση καθενός ανθρώπου ξεχωριστά στη σύγχρονη παγκόσμια κατάσταση;

13/100

3.      Κατά το συγγραφέα η παραγωγή, η εμπορευματοποίηση, η κατανάλωση, η πληροφορία και η επικοινωνία επεκτείνονται στο σύνολο του πλανήτη επιβάλλοντας ομοιόμορφες ανάγκες, συμπεριφορές και προϊόντα. Στηρίζει τη θέση του με παραδείγματα εταιρειών διατροφής. Πιστεύετε ότι το φαινόμενο περιορίζεται μόνο σ’ αυτή τη δραστηριότητα. Αναπτύξτε τεκμηριωμένα τις απόψεις σας που θα δημοσιευτούν σε σχολική εφημερίδα.(400-500 λέξεις)

50/100

 

Αποτελέσματα αξιολόγησης του κειμένου, από το http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/foreign/tools/readability/index.html

Δείκτες Αναγνωσιμότητας

Αριθμός προτάσεων 8
Αριθμός Λέξεων 290
Αριθμός συλλαβών 728
Λέξεις ανα πρόταση 36.25
Συλλαβές ανα λέξη 2.51
Δείκτης αναγνωσιμότητας Flesch 21.93 πολύ δύσκολο, ΤΕΙ-ΑΕΙ
Δείκτης αναγνωσιμότητας SMOG 20.20 επίπεδο ΤΕΙ - ΑΕΙ
Δείκτης αναγνωσιμότητας FOG 60.73 πολύ δύσκολο
 

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015.