ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

Η θεωρία της ψυχανάλυσης με διαφορετικό τρόπο

(απόσπασμα από κείμενο στη σελίδα του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης)

 

[...] Γι’ αυτό εσείς οι γονείς να προσπαθήσετε να πλησιάσετε τόσο πολύ τα παιδιά σας, ώστε  να γίνετε οι αχθοφόροι των προβλημάτων τους. Το πως θα το καταφέρετε, μη με ρωτάτε. Είστε οι πλέον ειδικοί και αρμόδιοι σ’ αυτό το πλησίασμα.

Για να συνοψίσουμε κάποια πράγματα.

Αυτό που επιδιώκουμε είναι πρωταρχικά να ισχυροποιήσουμε την προσωπικότητα - το Εγώ - δίνοντας πρωτοβουλίες στο παιδί εμψυχώνοντας το, κάνοντας να αποκτήσει  αυτοπεποίθηση, παρέχοντας του ποικιλόμορφη μόρφωση, βάζοντάς το με θετικό τρόπο απέναντι από τα πράγματα της ζωής, δίνοντας του πολλά ενδιαφέροντα. Παράλληλα οι κανόνες που αποδέχεται στη ζωή του να μην είναι ακραίοι και  δογματικοί, ώστε με ευκολία να απορρίπτει πράγματα που στην πραγματικότητα τα απωθεί στο ασυνείδητό του.

Δεύτερον, προσπαθούμε να  ελαφρύνουμε  το  ασυνείδητο, μεταφέροντας πάνω μας με την καλοπροαίρετη  συζήτηση, πολλά απωθημένα του παιδιού, έστω και αν εμείς οι ίδιοι χρειαζόμαστε ψυχαναλυτή. Δίνουμε πάντα να καταλάβουν τα παιδιά πως κάποιες επιθυμίες τους δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν. Και στις περιπτώσεις που χρησιμοποιούμε κάποια πράγματα ''που βγήκαν από τον παράδεισο'', όπως το ξύλο, πάντα φροντίζουμε να εξηγήσουμε γιατί καταφεύγουμε σ’ αυτές τις ανορθόδοξες μεθόδους. Έτσι το παιδί αιτιολογεί και αμβλύνει τις ανικανοποίητες επιθυμίες του.

Τρίτον, προσπαθούμε να αποδυναμώσουμε το Υπέρ-Εγώ, ελαττώνοντας τις απαιτήσεις μας απέναντι στο παιδί. Μη ξεχνάμε πως συχνά αυτές είναι δικά μας απωθημένα που κάποιοι  άλλοι μας στέρησαν ή δεν μπορέσαμε να πραγματοποιήσουμε  και δεν ανταποκρίνονται  στις επιδιώξεις του παιδιού. Πολλές φορές σε συζητήσεις με φίλους, ομολογούμε πως το παιδί μας θα γίνει γιατρός ή δικηγόρος, γιατί ήταν το εφηβικό, δικό μας όνειρο, που δεν  πραγματοποιήθηκε ποτέ. Πέφτουμε από τα σύννεφα και εξοργιζόμαστε όταν το παιδί, μας ανακοινώνει ότι πρόκειται να γίνει κάτι άλλο.

 

 

Να συντάξετε περίληψη του κειμένου σε 70 – 80 λέξεις.

 

Να εξηγήσετε το μεταφορικό λόγο στις παρακάτω φράσεις: «ώστε να γίνετε οι αχθοφόροι των προβλημάτων τους», «Πέφτουμε από τα σύννεφα».

 

Το κείμενο απευθύνεται στους γονείς. Γιατί, ενώ αρχικά χρησιμοποιείται β΄ πληθυντικό πρόσωπο, στη συνέχεια επιλέγεται η χρήση του α΄ πληθυντικού;

 

Να αναπτύξετε με παραδείγματα και αιτιολόγηση την παρακάτω φράση του κειμένου: «κάποιες επιθυμίες τους (των παιδιών) δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν».

 

«Μεταφέροντας  πάνω μας με  την καλοπροαίρετη συζήτηση, πολλά απωθημένα του παιδιού», πώς φαντάζεστε τη συζήτηση που αναφέρεται στη συγκεκριμένη φράση; (70-80 λέξεις)

 

Να βρείτε τέσσερις λέξεις σύνθετες με το «φέρω» και να τις αντικαταστήσετε με άλλες της νεοελληνικής που να έχουν την ίδια σημασία μέσα στις φράσεις του κειμένου.

 

Γράφετε πρόχειρα τις σκέψεις σας για τη διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού, που γίνεται, ανάμεσα στα άλλα, με ποικιλόμορφη μόρφωση. Πώς αντιλαμβάνεστε αυτό το σημείο του κειμένου; Κατά πόσο αυτό επιτυγχάνεται στις σημερινές συνθήκες από την οικογένεια και το σχολείο;

 

Γράφετε πρόχειρα τις σκέψεις σας για τις απαιτήσεις που έχουν οι γονείς από τα παιδιά. Αυτές συνήθως σχετίζονται με το επαγγελματικό του μέλλον. Υπάρχουν και άλλες καθημερινές απαιτήσεις από τους γονείς που πιέζουν το παιδί; Σε τι ζητήματα αναφέρονται; Γιατί είναι σημαντικό, όπως επισημαίνεται στο κείμενο, οι γονείς να ελαττώνουν τις απαιτήσεις τους απέναντι στο παιδί.

 

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015.