ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

Ανώτατη παιδεία, σχολικό βιβλίο, σελ. 24- 26

 

Αιτίες αδιεξόδου:

Γιγαντισμός (αύξηση αριθμού φοιτητών)

Χαμηλή ποιότητα (γνώσεις, συνθήκες, έρευνα, τρόπος μαθήματος)

 

Σκοπός δοκιμίου:

Όχι λύσεις

Αλλά καταγραφή του προβλήματος

Αναζήτηση αιτιών

 

Πίνακας 1: συνεχής αύξηση του αριθμού των φοιτητών (τριπλασιάστηκε σε 20 χρόνια)

 

Το ζήτημα της χρηματοδότησης της παιδείας (ιδιαίτερα χαμηλή)

 

Παραγωγική αναζήτηση αιτιών,

α) ιστορικά και β) κοινωνικά - πολιτικά

 

Η νεοελληνική κοινωνία προσπαθεί να εξευρωπαϊστεί, να απομακρυνθεί από την «ανατολίτικη» νοοτροπία.

 

Ο νεοέλληνας θέλει να γίνει αστός, να ανελιχθεί κοινωνικά.

 

Και να διαφοροποιηθεί. Θα το πετύχει μόνο αν μάθει γράμματα, αν μορφωθεί. (η καλύτερη ζωή έρχεται μέσα από τα γράμματα)

 

Ρόλος του πανεπιστημίου: να χορηγεί τίτλους κοινωνική επιτυχίας (και λιγότερο τίτλους σπουδών ή επαγγελματικούς)

 

Αυτό συνεχίζεται ως σήμερα.

 

Η οικογένεια  επενδύει στις σπουδές (χρηματοδοτεί πριν, κατά και μετά το πανεπιστήμιο τα παιδιά με την ελπίδα/σιγουριά ότι θα βρουν καλή, σίγουρη δουλειά)

 

Χειρωνακτική και μη-χειρωνακτική εργασία:  κριτήριο κοινωνικής θέσης

 

Τα πτυχία χορηγούνται και έχουν αξία ως επαγγελματικοί τίτλοι και δεν ανταποκρίνονται πάντα σε γνώσεις

 

 

Ανάπτυξη φράσης

Περίληψη

 

Αν πολλαπλασιαστούν τα χρήματα για βιβλία

Πάλι δε θα έχουμε βιβλιοθήκες

 

 

Περίληψη μαθητή με εκφραστικά σχόλια από την τάξη

 

Σύμφωνα με το συγγραφέα το αδιέξοδο στην ανώτατη παιδεία οφείλεται στην αύξηση των φοιτητών (στον αυξανόμενο αριθμό φοιτητών) και στην χαμηλή ποιότητα (γνώσεων και) παιδείας που αποκτούν. Υποστηρίζει πως η ελληνική κοινωνία προσπαθεί να εξευρωπαϊστεί.

 

Πολλοί Έλληνες ζουν σε πόλεις ώστε να καταφέρουν να ανελιχθούν κοινωνικά (με σκοπό την κοινωνική τους ανέλιξη) (με σκοπό να ανελιχθούν κοινωνικά) μέσω της μόρφωσης.

 

Θεωρεί πως τα πανεπιστήμια δίνουν μόνο τίτλους κοινωνικής επιτυχίας έχοντας την υποστήριξη των οικογενειών  (των οικογενειών των φοιτητών)   (των φοιτητικών οικογενειών) που επενδύουν στις σπουδές. Με Αποτέλεσμα: τα πτυχία να έχουν αξία ως επαγγελματικοί τίτλοι που δεν ανταποκρίνονται πάντα σε γνώσεις.

(80 λέξεις)

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015.