|
|
λειαίνοντας φακούς (πώς βλέπουμε τα πράγματα)
στον Μπαρούχ Σπινόζα που ακόμα λειαίνει φακούς Βασίλης Σ.
υλικοτεχνική υποδομή: αίθουσα με βιντεοπροβολέα
1ο βήμα, διαμορφώνουμε την εστίαση του προβολέα – κατά προτίμηση πριν τον ανοίξουμε – ώστε να δείχνει έτσι:
πιθανή αντίδραση μαθητών: «δε βλέπουμε καλά, κλπ, κλπ, διαμαρτυρίες και αιτήματα να εστιαστεί σωστά ο φακός»
και όχι καθαρά
2ο βήμα, επιμένουμε:
πιθανή αντίδραση μαθητών: «δε βλέπουμε καλά, κλπ, κλπ, διαμαρτυρίες και αιτήματα να εστιαστεί σωστά ο φακός»
3ο βήμα, «διορθώνουμε»
πιθανή αντίδραση μαθητών: «ούτε τώρα βλέπουμε καλά, κλπ, κλπ, διαμαρτυρίες και αιτήματα να εστιαστεί σωστά ο φακός»
4ο βήμα…
αφήνουμε τους μαθητές να διαβάσουν…
5ο βήμα Συζητάμε με τους μαθητές. Ζητάμε από τους μαθητές που φοράνε γυαλιά να περιγράψουν την αίσθηση που έχουν όταν δεν τα φοράνε κλπ, κλπ
6ο βήμα Θέτουμε την αναλογία ανάμεσα σ’ αυτό που θαμπώνει την όραση και σε όσα θαμπώνουν το νου μας, προκαταλήψεις, γνώμες, πεποιθήσεις, κλπ, που μας εμποδίζουν να δούμε καθαρά.
7ο βήμα Διαβάζουμε το παρακάτω απόσπασμα/ κείμενο:
Με μια προσεκτική ανάλυση (οι αντιληπτικοί τρόποι) μπορούν, σε τελική ανάλυση, να αναχθούν όλοι σε τέσσερις:
Σπινόζα, Πραγματεία για τη διόρθωση του νου, Πόλις, 2002, σ. 31
• Εικόνες από τον Άτλα Centennia • Εικόνα κειμένου από τη Βικιπαίδεια • Κείμενο: Σπινόζα, Πραγματεία για τη διόρθωση του νου, Πόλις, 2002, σ. 31
|
|