|
|
Διαγώνισμα επαναληπτικό (2010-11) στα κεφάλαια: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 20ο ΑΙΩΝΑ (σελ. 42-54), ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (70-88).
Α1. Να προσδιορίσετε, αν το περιεχόμενο των ακόλουθων προτάσεων είναι σωστό ή όχι, γράφοντας στο τετράδιό σας την ένδειξη Σωστό ή Λάθος δίπλα στον αριθμό που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση.
Μονάδες 12
Α2. Να γράψετε στο τετράδιό σας τα γράμματα της Στήλης Α και δίπλα στο καθένα από αυτά τους αριθμούς της Στήλης Β που προσδιορίζουν τις καινοτομίες που αντιστοιχούν στα Συντάγματα της Στήλης Α (σε κάθε γράμμα της Στήλης Α αντιστοιχούν περισσότεροι του ενός αριθμοί).
Μονάδες 16
Α3. Να δώσετε με συντομία το περιεχόμενο των ακόλουθων ιστορικών εννοιών: α. Ορεινοί β. Αναγκαστικό δάνειο 1922 Μονάδες 22
Β1. Με βάση το παρακάτω κείμενο και τις ιστορικές σας γνώσεις να εξηγήσετε για ποιο λόγο στην Ελλάδα του 19ου αιώνα α) δεν διαδόθηκαν ιδεολογίες με κοινωνικό και ταξικό περιεχόμενο και β) δεν προέκυψαν ταξικά κόμματα.
Για τους Έλληνες η καθολικότητα της Μεγάλης Ιδέας ήταν συμπληρωματική της αοριστίας της: ένα άλλοθι, μια θαυματουργή γέφυρα των αντιθέσεων, μία μετάθεση στο άδηλο μέλλον της λύσης όχι μόνο του αλυτρωτικού ζητήματος –που άλλωστε η Μεγάλη Ιδέα δεν το αφορούσε ρητά και αποκλειστικά–, αλλά του συνόλου των ελληνικών προβλημάτων. Έλλης Σκοπετέα, «‘‘Το πρότυπο Βασίλειο’’ και η Μεγάλη Ιδέα», σελ. 268, εκδόσεις Πολύτυπο, Αθήνα 1988. Μονάδες 50
απαντήσεις στο σχολικό βιβλίο: α) σελ. 46 («Η απουσία μεγάλων… ταξικό περιεχόμενο») β) σελ. 84 («Αντίθετα… πληθυσμού») αναγκαίες διευκρινίσεις: 1. το διαγώνισμα αποσκοπεί κατά πρώτο λόγο να ελέγξετε εσείς οι ίδιοι τι κάνατε ως τώρα και να συνεχίσετε με τον ίδιο τρόπο ή να διορθώσετε τον τρόπο που διαβάζετε.
2. μην ανησυχείτε για το βαθμό του τετραμήνου, ισχύει η εξίσωση: βαθμός τετραμήνου = (εκτιμούμενη αξία που δείχνετε μέσα στην τάξη + γραπτό/ 2) + μπόνους τελειόφοιτου + περίοδος εκπτώσεων + κάτι για τους γονείς-κηδεμόνες
|
|