ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

   

φιλολογικά

   

διάλειμμα

   

ταυτότητα

   

επικοινωνία

   

σύνδεσμοι

   

stava

 

Βασίλης Συμεωνίδης

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

συνεργασίες συναδέλφων

Κανέλλου Φανή

ΕΚΘΕΣΗ ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ (Γλώσσα και Γλωσσικές ποικιλίες)

 

Να συμπληρώσετε κάθε κενό με την κατάλληλη λέξη (μια λέξη δε θα χρησιμοποιηθεί)

[ιδίωμα, διάλεκτος, ιδιωματισμός, γλώσσα, ιδιωτισμός]

 

οριζόντια διαίρεση

Όσοι έχουμε μητρική γλώσσα τα ελληνικά δεν τα μιλούμε ακριβώς το ίδιο σ'  όλη την ελληνόγλωσση γη. _____________και______________ ονομάζουμε συνήθως το ίδιο πράγμα, υποδιαιρέσεις της ίδιας _______________. Συχνά ονομάζουν _______________ ένα _______________ με μεγάλη έκταση. __________________ πάλι λέμε κάποιο τύπο άγνωστο στην κοινή (π.χ. σκαρβελώνω αντί σκαρφαλώνω ή πιλατεύω αντί του πειράζω). __________________ ονομάζουμε μια γλωσσική ποικιλία διαδεδομένη σε μεγάλη έκταση που παρουσιάζει έντονες αποκλίσεις από την Κοινή Νεοελληνική. ________________ τα χωρίζουμε σε βόρια - νότια, ανατολικά - δυτικά. Όλα λοιπόν τα παραπάνω συναποτελούν και τροφοδοτούν την ελληνική γλώσσα.

μονάδες 3/20

 

οπτικές

Την παγκόσμια ημέρα κατά του καπνίσματος παρακολουθήσατε στο σχολέιο μια διάλεξη για τους κινδύνους του καπνίσματος. Συστήστε στη μητέρα σας (που είναι μανιώδης καπνίστρια) να μην καπνίζει σε ύφος

α) σκληρό

β) χιουμοριστικό ή επιστημονικό (επιλέξτε ένα από τα δύο)

μονάδες 4/20

 

αναφορική - ποιητική λειτουργία της γλώσσας

Στις παρακάτω προτάσεις πως χρησιμοποιούμε την γλώσσα (αναφορικά - ποιητικά)

α) Αν μ' ακούσεις θα έχεις εσύ μόνο το λύειν και το δεσμείν στην εταιρεία

β) Γλώσσα, ο Saussure, ονομάζει την ικανότητα του λόγου.

γ) Η Δυτική Γερμανία έρχεται πρώτη στην παραγωγή λιγνίτη.

δ) "Α! τούτη η θέα που όλο ρωτά και ρωτά." 

ε) "Κορφή πανώρια που με τ' αστέρια γειτονεύεις"

μονάδες 2/20

 

δομή παραγράφου - αποδεικτική διαδικασία

 

Διαβάστε το παρακάτω κείμενο του Μ Τριανταφυλλίδη: Ξένη γλώσσα.

 

"Σε μια ξένη γλώσσα που μαθαίνουμε έχουμε πάντοτε ένα αξιόλογο μέσο για μια μοναδική γυμναστική του μυαλού. Γιατί παράλληλα με την εκμάθηση της ακονίζεται η σκέψη μας και γινόμαστε προσεκτικοί σε πολλές έννοιες, λογικές που κατατάσσονται και τακτοποιούνται στο μυαλό μας καθώς λ.χ. είναι το ένα και το πλήθος, η ανεξαρτησία και η εξάρτηση, η παράταξη και η υπόταξη, το πραγματικό, το δυνατό, η αντίθεση, το αίτιο και το αποτέλεσμα. Οι διαφορές της ξένης γλώσσας από τη δική μας και η σύγκριση μεταξύ τους μας οξύνουν την παρατήρηση και μας μορφώνουν"

 

α) Ποια είναι η δομή της παραγράφου;

β)Αποδεικτική διαδικασία

ποια είναι η απόφανση; (γράψτε τη δική σας πρόταση)

ποια είναι η αιτιολόγηση; (γράψτε τις δικές σας προτάσεις)

ποιο είναι το συμπέρασμα; (γράψτε τη δική σας πρόταση)

μονάδες 5/20

 

γλωσσομάθεια

Θα μπορούσατε να γράψετε με λίγα λόγια την άποψή σας για τη σχέση της γλωσσομάθειας με τον τουρισμό;

μονάδες 6/20

 

συνεργασίες συναδέλφων

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 05 Φεβρουαρίου 2012.