|
|
Αξιοποίηση και δημιουργία ψηφιακού υλικού στα φιλολογικά μαθήματα
Β. Συμεωνίδης1, Στ. Φώλια2
1 Καθηγητής φιλόλογος ΠΕ 02, 3ο Γενικό Λύκειο Δράμας symfo@sch.gr 2 Καθηγήτρια πληροφορικός ΠΕ 19, 2ο Γυμνάσιο Δράμας stava@sch.gr
ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ αξιοποίηση του φιλολογικού υλικού σε ψηφιακή μορφή είναι άμεση ή μπορεί να γίνει μετά από τροποποίησή του ανάλογα με τις μαθησιακές ανάγκες. Γίνεται καθημερινή πρακτική στο σχολείο που αποδεικνύει ότι η χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία κινητοποιεί τους μαθητές να προσεγγίσουν αποτελεσματικότερα τη γνώση. Έτσι καλλιεργούνται ανώτερες νοητικές δεξιότητες όπως της κριτικής και δημιουργικής σκέψης και επιτυγχάνονται διδακτικοί στόχοι όπως της ανάλυσης, σύνθεσης και αξιολόγησης. Εφόσον η αναγκαιότητα χρήσης των νέων τεχνολογιών είναι αναμφισβήτητη μπορούμε – χωρίς θεωρητικολογίες – να διερευνήσουμε πρακτικά τους τρόπους και τις προϋποθέσεις για τη χρήση τους. Πιο συγκεκριμένα, θα εξετάσουμε πώς αξιοποιείται το Διαδίκτυο με τη δημιουργία χρηστικών ιστοτόπων, blogs και με τη χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Επίσης, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε λεξικά και άλλες φιλολογικές εφαρμογές, το Office, κυρίως το Word και το PowerPoint, και απλούστερες εφαρμογές όπως τη ζωγραφική των Windows ώστε η διδασκαλία να γίνει αποτελεσματικότερη. Τέλος, θα δούμε πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε φωτογραφίες και video για σφαιρικότερη προσέγγιση της γνώσης.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: αποτελεσματικότερη διδασκαλία, αξιοποιήσιμο ψηφιακό υλικό, δημιουργία ψηφιακού υλικού
όλη η εισήγηση εδώ και σε .pdf εδώ και στα
ψηφιακά
πρακτικά εδώ (Πρακτικά
1ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνέδριου
Ημαθίας "Ψηφιακό υλικό για την υποστήριξη του παιδαγωγικού έργου των
εκπαιδευτικών" Μάιος, 2008) |
|