|
|
Αρχαίες Νέες Τεχνολογίες Βασίλης Συμεωνίδης Σταυρούλα Φώλια
Για ποιον λόγο τα αρχαιοελληνικά ονόματα επιλέγονται τόσο συχνά για να ονοματίσουν τις ψηφιακές εκπαιδευτικές εφαρμογές και υπηρεσίες; Σκοπός αυτού του κειμένου είναι να απαντήσει στο ερώτημα και με τον τρόπο αυτόν να συντελέσει στην κριτική γλωσσική επίγνωση. Θα θεωρήσουμε τις ονομασίες επικοινωνιακά συμβάντα και θα εξετάσουμε την τάξη λόγου που συνδέεται μ’ αυτά. Θα διερευνήσουμε το λόγο που παράγεται σχετικά με το μάθημα των αρχαίων ελληνικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως το κεντρικότερο σημείο που σχετίζεται με τη συγκεκριμένη παραγωγή κειμένων. Παράλληλα, θα εντοπίσουμε βασικές αντινομίες και θα προσπαθήσουμε να τις εξηγήσουμε στα πλαίσια της πρακτικής εντός της οποίας παράγονται. Τέλος θα δεχτούμε την υπόθεση ότι αυτή η πρακτική σχετίζεται με την νεοελληνική εθνική ιδεολογία που θέλει κάθε στοιχείο του εκπαιδευτικού παρόντος να αποκτά κύρος, όταν συνδέεται με την κλασική αρχαιότητα. Από τον κανόνα αυτόν δε θα μπορούσαν να ξεφύγουν οι Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση.
όλη η εισήγηση εδώ και σε .pdf εδώ στο
Γρίβα, Ε., Κουτσογιάννης, Δ., Ντίνας, Κ., Στάµου, Α., Χατζηπαναγιωτίδη, Ά. &
Χατζησαββίδης, Σ. (επιµ.). 2014. Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου «Ο Κριτικός
Γραµµατισµός στη σχολική πράξη»,
(και η παρουσίαση .pps) Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα Ο κριτικός γραμματισμός στη σχολική πράξη, Δράμα, 1-3 Νοεμβρίου 2013
|
|