ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

 

για το πανελλαδικό φασόν της έκθεσης, έκθεση "πασπαρτού"

(κείμενο που δημοσιεύεται και στο προσωπικό μπλόγκ http://smnds.blogspot.com/2009/03/1342.html)

 

 Πολλή συζήτηση έγινε για την απόφαση να μειωθούν από 50 σε 40 οι μονάδες αξιολόγησης της παραγωγής λόγου / έκθεσης στις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι 10 μονάδες θα δοθούν στις ασκήσεις. Πρόκειται για ένα τεχνικό θέμα χωρίς σημασία. Όση σημασία έχει, για να χρησιμοποιήσω μία αναλογία, όταν σε ένα σούπερ μάρκετ μειώνεται η τιμή ενός προϊόντος και αυξάνεται ενός άλλου. Ίσως παράλληλα να αυξομειώνεται και η ποσότητα των προϊόντων... Δηλαδή, αν για τις 500 περίπου λέξεις δινόταν 50 μονάδες, τώρα που θα δίνονται 40 θα ζητείται ο ίδιος αριθμός λέξεων; Στις ασκήσεις όπου δινόταν 25 μονάδες και τώρα θα κοστίζουν 35 θα ζητούνται τα ίδια πράγματα; (που, υπόψη, δεν είναι επακριβώς και υποχρεωτικά καθορισμένα).

Αλλά αυτά είναι ανούσια τεχνικά ζητήματα. Η ουσία παραμένει ίδια. Οι πανελλαδικές, αν και λέγονται εξετάσεις είναι περισσότερο διαγωνισμός. Δηλαδή έχουν σκοπό την επιλογή των καλύτερων, άσχετα με το επίπεδο τους (Η περιβόητη βάση του 10, που τίθεται ως όριο εξέτασης, περισσότερο πίεσε τους βαθμούς προς τα πάνω με μια κλιμάκωση περισσότερο εύκολων θεμάτων. Μια ματιά στα στατιστικά του ΥΠΕΠΘ το δείχνει καθαρά στα αποτελέσματα των περισσότερων μαθημάτων.

Η ουσία, επίσης, για το μάθημα της Έκθεσης είναι η ποιότητα των πανομοιότυπων γραπτών που εξαναγκαστικά παράγονται. Αυτό είναι το φιλολογικό ζήτημα που θα πρέπει δημοσίως να συζητηθεί.

 

(ΥΓ. Κανένα σχόλιο για την ανακοίνωση της ΠΕΦ)

 

 

έκθεση πασπαρτού (passe-partout) ή «αυτά θέλουν»

και σε pdf

 

δομή και περιεχόμενο που θα κάνεις τον κόπο να τροποποιήσεις ανάλογα

ενδεικτικές εκφράσεις εκθεσιακού γλωσσικού πληθωρισμού

 

αίτια

 

κατά πρώτο λόγο η οικογένεια, η οποία με τη λειτουργία και το ενδιαφέρον της αναδεικνύεται ως καταλυτικός παράγοντας για τη διαμόρφωση της προσωπικότητας...

 

επιπροσθέτως, το σχολείο που με τα πολλά προβλήματα του καθίσταται ανεπαρκές αλλά αποτελεί ουσιώδη θεσμό...

 

καταληκτικά, οι αιτίες μπορούν να αναζητηθούν στην κοινωνία και τη θεσμική της συγκρότηση

 

 

ψυχοπνευματικές αδυναμίες και

φθοροποιός επίδραση στον ψυχισμό

 

οι συνέπειες που επιφέρει το πρόβλημα στο άτομο είναι αλληλένδετες με τις κοινωνικές

 

 

 

 

 

 

 

 

 

είναι αναγκαίο να...

καλό θα ήταν...

θα πρέπει...

επιβάλλεται να συζητήσουμε...

 

 

και άλλες εκφράσεις και λέξεις «φωτοβολίδες» που μπορείτε να μαζέψετε από βοηθήματα, χείλη διδασκόντων, εκπομπές τοκ-ζόου, κλπ

 

 

θεσμοί κοινωνικοποίησης

1.      οικογένεια

2.      σχολείο

3.      ομάδες συνομηλίκων

ευρύτερη κοινωνία

4.      μ.μ.ε

5.      αθλητικοί και πολιτιστικοί σύλλογοι

6.      το κύρος της Δικαιοσύνης και της Πολιτικής Εξουσίας

κυρίαρχη νοοτροπία

7.      ατομικιστική και ωφελιμιστική αντίληψη

 

συνέπειες

στο άτομο

1.      μονοδιάστατο

2.      ανολοκλήρωτη προσωπικότητα

3.      αγχώδες με συμπλέγματα κατωτερότητας

 

4.      απουσία διαπροσωπικών σχέσεων

5.      απομόνωση - αποξένωση

στην κοινωνία

6.      πολιτισμική υπανάπτυξη

7.      οικονομικά προβλήματα

8.      αναστολή της προόδου

9.      κυριαρχία του ανταγωνιστικού πνεύματος

10.  απαξίωση του ανθρώπου και των ανθρωπιστικών ιδανικών

 

λύσεις

παιδεία

1.      ανθρωπιστικός χαρακτήρας

2.      εκσυγχρονισμός ώστε να παρακολουθεί τις κοινωνικές ανάγκες

3.      δάσκαλοι καταρτισμένοι και με παιδαγωγικό ενδιαφέρον

πολιτεία

4.      αφύπνιση και λήψη μέτρων

5.      λειτουργία των θεσμών

6.      αξιοκρατία

άτομο

7.      ενεργή συμμετοχή και ενδιαφέρον

8.      ανάληψη ευθυνών

9.      συνεργατική διάθεση

 

Χρησιμοποιήστε λέξεις ανάλογες με όποιο θέμα σας ζητήσουν: παιδεία, δια βίου εκπαίδευση, ανθρώπινα δικαιώματα, θανατική ποινή, επιστήμη και ευθύνη του επιστήμονα, τεχνολογία, μαζοποίηση, οικολογικό πρόβλημα, πολιτιστική κληρονομιά κλπ, κλπ, κλπ, για να δείξετε ότι αναπτύσσετε το συγκεκριμένο θέμα.

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015.