|
|
για το πανελλαδικό φασόν της έκθεσης, έκθεση "πασπαρτού" (κείμενο που δημοσιεύεται και στο προσωπικό μπλόγκ http://smnds.blogspot.com/2009/03/1342.html)
Πολλή συζήτηση έγινε για την απόφαση να μειωθούν από 50 σε 40 οι μονάδες αξιολόγησης της παραγωγής λόγου / έκθεσης στις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι 10 μονάδες θα δοθούν στις ασκήσεις. Πρόκειται για ένα τεχνικό θέμα χωρίς σημασία. Όση σημασία έχει, για να χρησιμοποιήσω μία αναλογία, όταν σε ένα σούπερ μάρκετ μειώνεται η τιμή ενός προϊόντος και αυξάνεται ενός άλλου. Ίσως παράλληλα να αυξομειώνεται και η ποσότητα των προϊόντων... Δηλαδή, αν για τις 500 περίπου λέξεις δινόταν 50 μονάδες, τώρα που θα δίνονται 40 θα ζητείται ο ίδιος αριθμός λέξεων; Στις ασκήσεις όπου δινόταν 25 μονάδες και τώρα θα κοστίζουν 35 θα ζητούνται τα ίδια πράγματα; (που, υπόψη, δεν είναι επακριβώς και υποχρεωτικά καθορισμένα). Αλλά αυτά είναι ανούσια τεχνικά ζητήματα. Η ουσία παραμένει ίδια. Οι πανελλαδικές, αν και λέγονται εξετάσεις είναι περισσότερο διαγωνισμός. Δηλαδή έχουν σκοπό την επιλογή των καλύτερων, άσχετα με το επίπεδο τους (Η περιβόητη βάση του 10, που τίθεται ως όριο εξέτασης, περισσότερο πίεσε τους βαθμούς προς τα πάνω με μια κλιμάκωση περισσότερο εύκολων θεμάτων. Μια ματιά στα στατιστικά του ΥΠΕΠΘ το δείχνει καθαρά στα αποτελέσματα των περισσότερων μαθημάτων. Η ουσία, επίσης, για το μάθημα της Έκθεσης είναι η ποιότητα των πανομοιότυπων γραπτών που εξαναγκαστικά παράγονται. Αυτό είναι το φιλολογικό ζήτημα που θα πρέπει δημοσίως να συζητηθεί.
(ΥΓ. Κανένα σχόλιο για την ανακοίνωση της ΠΕΦ)
έκθεση πασπαρτού (passe-partout) ή «αυτά θέλουν»
Χρησιμοποιήστε λέξεις ανάλογες με όποιο θέμα σας ζητήσουν: παιδεία, δια βίου εκπαίδευση, ανθρώπινα δικαιώματα, θανατική ποινή, επιστήμη και ευθύνη του επιστήμονα, τεχνολογία, μαζοποίηση, οικολογικό πρόβλημα, πολιτιστική κληρονομιά κλπ, κλπ, κλπ, για να δείξετε ότι αναπτύσσετε το συγκεκριμένο θέμα. |
|