|
|
αρχαία ελληνικά στην α΄ λυκείου, σχηματική πορεία μαθημάτων (οι υπερσύνδεσμοι (λινκ) ανοίγουν σε νέα παράθυρα)
Η διδασκαλία βασίζεται στην πορεία: κείμενο, συντακτικό, γραμματική και αρχικά δεν προϋποθέτει παρά μόνο τη γνώση της νεοελληνικής και γνώσεις για τη νεοελληνική. Αυτή η μεθόδευση έρχεται σε αντίθεση με τη διδακτική πρακτική που χρησιμοποιεί συχνότατα το αρχαίο κείμενο σαν απλό άλλοθι για τη διδασκαλία γραμματικών τύπων. Η έτοιμη μετάφραση που, επίσης συχνότατα, δίνεται στους μαθητές ακυρώνει και την τριβή τους με την αρχαία γλώσσα και έτσι το συντακτικό γίνεται δύσκολο. Βέβαια, τα αναλυτικά προγράμματα, τα σχολικά βιβλία και η τυπολογία των εξετάσεων ωθούν προς τη γραμματοσυντακτική προσέγγιση (αλλά αυτό είναι άλλη μεγάλη κουβέντα). Το γεγονός ότι οι μαθητές έχουν διδαχτεί "αρχαία ελληνική γλώσσα" στο γυμνάσιο είναι περισσότερο πρόβλημα παρά βοήθεια, κάτι που φαίνεται και στη διαγνωστική αξιολόγηση. Τα παρακάτω ακολουθούν τα μαθήματα στη σχολική αίθουσα.
|
|