|
|
Ο σεβασμός δεν εκβιάζεται, εμπνέεται δείτε το κείμενο και τα θέματα ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Α. Οι μαθητές απολογούμενοι για την χειρονομία τους στην παρέλαση, αναφέρονται στα αίτια που την προκάλεσαν. Αρχικά, δηλώνουν αποδέκτες μιας γενικευμένης κρίσης, οικονομικής και κοινωνικής, που προκαλεί ανασφάλεια. Εστιάζοντας στο εργασιακό αδιέξοδο των γονιών τους και στις αδυναμίες της εκπαίδευσης, προβληματίζονται για το μέλλον τους, αφού θεωρούν πως αυτό υπονομεύεται από τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις ,που σε συνδυασμό με την ηθική κρίση εγείρουν την οργή τους. Στη συνέχεια, τονίζουν πως οι νέοι έχουν τη δική τους αυθόρμητη, μη υποκινούμενη αντίδραση και τέτοια ήταν η χειρονομία τους προς τους πολιτικούς. Τονίζοντας το συμβολικό χαρακτήρα της χειρονομίας, ζητούν να καταγραφεί ως πράξη προβληματισμού και αφύπνισης, αφού θεωρούν πως αντιπροσώπευε την οργή όλων. Καταληκτικά, καταφερόμενοι εναντίον των πολιτικών, αμφισβητούν το δημοκρατικό τους ήθος και με τη χρήση ρητορικών ερωτήσεων εκφράζουν αγωνία για το μέλλον τους.
B1. Οι περισσότεροι νέοι διατηρούν ισχυρά τα γνωρίσματα της νεότητας και αναλαμβάνουν με ορμή τον πρωτοποριακό τους ρόλο, μη ανεχόμενοι τον πατερναλισμό των κομματικών νεολαίων. Ασκούν κριτική στις συντηρητικές κοινωνικές δομές και αμφισβητούν στερεότυπες αντιλήψεις. Επιπλέον, εμφορούμενοι από υψηλά ιδανικά αγωνίζονται για την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους και ως υπεύθυνα πρόσωπα μιας δυναμικής κοινωνίας, αντιστέκονται στην και αντιστρατεύονται την λεξιμαγεία των κομματικών νεολαίων που ναρκώνει το πνεύμα και μετατρέπει τους πάντες σε ένα πολτό. Γι’ αυτό κι όταν ακόμα καταφεύγουν σε εκρηκτικές – αυθόρμητες- ενέργειες αυτές είναι συχνά ανεκτές από τους πολίτες και τούτο γιατί κατανοούν την κραυγή τους: «Δώστε μας ένα ζευγάρι, μεταχειρισμένα έστω, ιδανικά». Κι αυτή η κραυγή δεν θα πρέπει να έχει κομματικό χρώμα. Β2. Η συλλογιστική πορεία με την οποία οι νέοι αναπτύσσουν το συλλογισμό τους είναι παραγωγική. Ξεκινούν από μια γενική διαπίστωση: «Χρειάζεται να γίνει … ελληνική κοινωνία» (γενικό) και στη συνέχεια αναπτύσσουν και επεξηγούν τη θέση τους με επιμέρους στοιχεία (ειδικό). Β3. Στόχος των ρητορικών ερωτήσεων είναι να προβληματίσουν τον αναγνώστη, να κάνουν το άρθρο πιο άμεσο και παραστατικό και ταυτόχρονα να τονίσουν με έμφαση τους προβληματισμούς των νέων και τους λόγους της αντίδρασής τους. Επίσης με τις ρητορικές ερωτήσεις ο πομπός επιδιώκει να εξωτερικεύσει τα συναισθήματά του και ανάλογα συναισθήματα να διεγείρει και στο δέκτη. Β4. έλλειψης = απουσίας αλλαγή ≠ στασιμότητα απαραίτητο = αναγκαίο ύφεσης ≠ έξαρσης οργή = θυμός αναμενόμενο ≠ απροσδόκητο αμοραλισμός = ανηθικότητα προσχεδιασμένη ≠ αυθόρμητη επίφοβο = απειλητικό επιτρέπουν ≠ απαγορεύουν
Γ. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Τίτλος νοηματικά ενεργός Πρόσωπο γραφής : γ΄ ενικό – πληθυντικό και α΄ πληθυντικό Τίτλος : «ΔΩΣΤΕ ΜΑΣ ΠΙΣΩ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΑΣ»
|
|