|
|
Αξιοποίηση των ΤΠΕ για την κριτική και δημιουργική
προσέγγιση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) μπορεί να ωθήσει στην αποτελεσματικότερη εφαρμογή των παιδαγωγικών μεθόδων, μπορεί να επιφέρει εξατομικευμένη και παραστατικότερη διδασκαλία, συχνή ανατροφοδότηση και αφύπνιση εσωτερικών κινήτρων μάθησης για τους μαθητές. Αναδεικνύει την πολυτροπικότητα ως βασικό παράγοντα της διδασκαλίας και φανερώνει διάφορες πτυχές του γνωστικού αντικειμένου. Πιο συγκεκριμένα για τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας η χρήση των ΤΠΕ αποτελεί πρόκληση. Η δυσκολία που χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο αντικείμενο – κυρίως επειδή αποτελεί νεκρή γλώσσα – και η αναμφισβήτητη αξία της είναι δύο ξεχωριστοί λόγοι για να δοκιμάσουμε τρόπους αξιοποίησης των ΤΠΕ. Η εισήγηση αφορά συγκεκριμένο παράδειγμα με παρουσίαση PowerPoint το οποίο εστιάζει στην κριτική σκέψη και στη δημιουργικότητα των μαθητών. Το παράδειγμα γεννήθηκε μέσα από τη διδακτική πράξη και για το λόγο αυτό μπορεί να λειτουργήσει και ως αντικείμενο κριτικής για συγκεκριμένες πρακτικές εφαρμογές.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: Παρουσιάσεις PowerPoint, αρχαία ελληνική γλώσσα, πολυτροπικότητα, κριτική – δημιουργική σκέψη όλη η εισήγηση εδώ και σε .pdf εδώ (Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου
Συνέδριου Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Μάιος, 2009 σ.
403-409)
Αρκάς στα αρχαία ελληνικά με το Α4, 2008 του 3ου Λυκείου Δράμας
το βίντεο εδώ 1.75Mb
η στο γιουτιούμπ (youtube)
Η παρουσίαση της Εργασίας .pps Ένα παράδειγμα για την κριτική και δημιουργική προσέγγιση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας (3.49 Mb) (αρχείο .pps με εισηγμένο βίντεο στην 22η διαφάνεια)
(5ο Πανελλήνιο
Συνέδριο των εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Σύρος 2009)
|
|