ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

   

φιλολογικά

   

διάλειμμα

   

ταυτότητα

   

επικοινωνία

   

σύνδεσμοι

   

stava

 

Βασίλης Συμεωνίδης

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

[γι'  αυτές τις σελίδες] [χάρτης] [για μένα] [ιδέες διδασκαλίας] [δημοσιεύσεις]


 

γι'  αυτές εδώ τις σελίδες

Ο ιστότοπος αυτός γεννήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2004 και παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις διατηρεί σκόπιμα την αρχική ερασιτεχνική μορφή του. Σχετικά με τις σελίδες για την εκπαίδευση, πεποίθησή μου είναι ότι το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται στην τάξη δε μπορεί να είναι κρυφό. Επίσης, ότι η διδασκαλία δε μπορεί να έχει μυστικά. Ωστόσο δε θα επιθυμούσα ένα δικτυακό τόπο περιορισμένο μόνο σε φιλολογικά μαθήματα. Θέλω να έχει κάτι από τη μυρωδιά της σχολικής αίθουσας αλλά και κάτι από την αύρα της ζωής.


 

χάρτης του ιστότοπου

σημείωση: οι εξωτερικοί σύνδεσμοι ανοίγουν σε νέο παράθυρο

ο δικτυακός τόπος αποτελείται από δύο τομείς με κοινά "κουμπιά"  αρχική  και  φιλολογικά

πρώτος: το διάλειμμα

ο δεύτερος αφορά την εκπαίδευση

  1. αρχική


  2. φιλολογικά


  3. διάλειμμα

    1. για τα παιδιά

    2. ζωγραφική


    3. ζωγραφίζοντας στην Αστυπάλαια

    4. σκίτσα της Αστυπάλαιας

    5. εφτά πέτρες

    6. μορφές στις πέτρες

    7. τρία βαμμένα πανιά

    8. δώδεκα σκίτσα

    9. τέσσερα βίντεο


    10. βιβλία, ταξίδια σε τυπωμένες σελίδες

    11. τόποι


    12. δικαιολογίες

    13. λαβύρινθος

    14. μαύρες σελίδες

    15. επίκαιρο

    16. ανοιχτές επιστολές


  4. ταυτότητα

 

  1. αρχική

  2. φιλολογικά

    1. έκθεση α΄ λυκείου

      • κείμενα ανάλογα με τη θεματολογία της τάξης και θεωρητικά

    2. έκθεση β΄ λυκείου

      • κείμενα ανάλογα με τη θεματολογία της τάξης και θεωρητικά

    3. έκθεση γ΄ λυκείου

      • κείμενα ανάλογα με τη θεματολογία της τάξης και θεωρητικά

    4. λογοτεχνία

      • συγγραφείς που περιλαμβάνονται στα σχολικά βιβλία και θεωρητικά

    5. αρχαία ελληνικά

      • αρχαία κείμενα συντακτικό και γραμματική

    6. ιστορία σχολική και γ΄ λυκείου θεωρητικής κατεύθυνσης

      • όλη η ύλη σε παρουσιάσεις, τα θέματα πανελλαδικών και διαγωνίσματα σχολείου

    7. ιστορία (κείμενα για την ιστορία)

      • κείμενα για την ιστορία

      • η ιστορία μέσα από ιστορικά κείμενα

    8. φιλοσοφία

      • σχεδιαγράμματα και άλλο υλικό για το παλιό βιβλίο του μαθήματος

    9. συζητώντας (διαδικτυακές συζητήσεις για σχολικά θέματα)

    10. εκτός ύλης διάφορα όπως:

    11. ιδέες διδασκαλίας

    12. λατινικά μαθηματικά

    13. ιδέες διδασκαλίας

    14. εργασίες συναδέλφων

καλή περιήγηση!


πάνω


Λίγα λόγια, λίγες ώρες μετά από τη βράβευση του προσωπικού διαδικτυακού τόπου http://users.sch.gr/symfo

 


για μένα

 

 

 

 

η πιο πρόσφατη φωτογραφία με γραβάτα

 

και άλλες

φωτογραφίες

Γεννημένος στη Δράμα τρεις μήνες πριν από τη επιβολή της δικτατορίας των συνταγματαρχών, έζησα τα σχολικά μου χρόνια στην Ορεστιάδα, στην Ελευθερούπολη και στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, την Προσοτσάνη. Τελειώνοντας το λύκειο πριν τελειώσει η πρώτη τετραετία του ΠΑΣΟΚ έφυγα στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησα από την Φιλοσοφική έξι μήνες πριν από την πτώση του τείχους του Βερολίνου, τη χρονιά των συνεχόμενων εκλογών και της οικουμενικής κυβέρνησης στη χώρα μας. Κατά τη διάρκεια του πρώτου πολέμου στον κόλπο ζούσα ως φαντάρος την ειρήνη και τη φύση του Έβρου. Τη χρόνια που η Δανία έκανε την έκπληξη κατακτώντας το Ευρωπαϊκό κύπελλο άρχισα να δουλεύω ως αναπληρωτής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Κομοτηνή, Ξάνθη, Δράμα, Καβάλα. Διορίστηκα με την επετηρίδα, που καταργήθηκε γιατί έφταιγε για κάθε στραβό της εκπαίδευσης - αλλά παραδόξως η εκπαίδευση δε διορθώθηκε -, στην Αστυπάλαια, όπου και πήγαμε οικογενειακώς. Επιστρέψαμε στη Δράμα φέρνοντας ως σουβενίρ, έμβρυο, τη δεύτερη κόρη. Από το καλοκαίρι της αθλητικής έξαρσης, που ξοδεύτηκαν τόσα χρήματα, τα οποία, αν δινόταν στην εκπαίδευση ίσως δε θα ήμασταν για δέκα μέρες το "κέντρο" του κόσμου αλλά δε θα 'μασταν και για τόσα χρόνια ουραγοί της μόρφωσης, βρέθημα στο 3ο "Ενιαίο" Λύκειο Δράμας που από το 2007-08 έγινε 3ο "Γενικό" Λύκειο Δράμας με ένα διετές διάλειμμα το 2013-15, όπου με επιλογή μου βρέθηκα στα Σταροχώραφα..

   

ιδέες διδασκαλίας

βρίσκονται συγκεντρωμένα κείμενα που αφορούν ιδέες διδασκαλίας που προέκυψαν μέσα στη σχολική αίθουσα.


 

εργασίες - δημοσιεύσεις
κουκκίδα

Πυρ, γυνή και αρχαία ελληνικά. Η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στο Λύκειο
Δημοσίευση στη Νέα Παιδεία, τ 157/ 2016

κουκκίδα

Η εμπειρία των εκπαιδευτικών της η-κοινότητας των αρχαίων ελληνικών στο Λύκειο
Στο Κουτσογιάννης, Δ., & Μάτος, Α. 2015. Διαδικτυακές κοινότητες εκπαιδευτικών για τα γλωσσικά μαθήματα: σχεδιασμός και εμπειρία. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας

κουκκίδα

Αναστοχασμός για την αξιοποίησή της σχολικής βιβλιοθήκης στη διδακτική πράξη
Εργασία στο Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό «eκπ@ιδευτικός κύκλος», Τόμος 2, Τεύχος 3, 2014

κουκκίδα

Γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση, οι ιδεολογικές αντιδράσεις κατά την πρώτη δεκαετία 1976-1986
Μεταπτυχιακή διατριβή

κουκκίδα

Η κατασκευή της ελληνικότητας από τη λογοτεχνία και τη λογοτεχνική κριτική
Εργασία στο Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό «eκπ@ιδευτικός κύκλος» Τόμος 2, Τεύχος 1, 2014 © eκπ@ιδευτικός κύκλος ISSN: 2241-4576

κουκκίδα

Προσέγγιση και ερμηνεία της ποίησης με γλωσσολογική αφετηρία και αξιοποίηση των ΤΠΕ, ένα παράδειγμα
Ανακοίνωση στο 3ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη διδακτική πράξη», Νάουσα, 4-6 Απριλίου 2014

κουκκίδα

Αρχαίες Νέες Τεχνολογίες
Ανακοίνωση στο Πανελλήνιο Συνέδριο Ο κριτικός γραμματισμός στη σχολική πράξη Δράμα, 1-3 Νοεμβρίου 2013

κουκκίδα

Ο Α. Β. Μουμτζάκης ως πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας
Ανακοίνωση στην 6η επιστημονική συνάντηση «Η Δράμα της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας», Δράμα, 8-10 Νοεμβρίου 2013

κουκκίδα

Το ζήτημα της ταυτότητας σύμφωνα με την παρουσίαση της δεκαετίας 1940 στα βιβλία Γλώσσας κα Λογοτεχνίας του Δημοτικού, Mare Ponticum, Atricles: Vol. 1 (2013) Τμήμα Γλώσσας Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών

κουκκίδα

Τα γεγονότα της δεκαετίας του 1940 στα βιβλία Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Δημοτικού, Mare Ponticum, Atricles: Vol. 1 (2013) Τμήμα Γλώσσας Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών

κουκκίδα

Πρόταση για την αξιοποίηση της πολυγλωσσίας στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών
Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 34 (2014) σελ. 385-394                                                               (το αποτέλεσμα)

κουκκίδα

Μαθητική δημιουργικότητα με χρήση των Νέων Τεχνολογιών για την αξιοποίηση της ποντιακής διαλέκτου στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών Ανακοίνωση στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο "Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία", Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Πειραιάς, 10-12 Μαΐου 2013

κουκκίδα

Η θέση των διαλέκτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ένα παράδειγμα αξιοποίησης της ποντιακής. Ανακοίνωση στο γλωσσολογικό συνέδριο 4α Τζαρζάνεια, "Οι γεωγραφικές και κοινωνικές ποικιλίες της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και η παρουσία τους στην εκπαίδευση" Τύρναβος 7-9 Δεκεμβρίου 2012

κουκκίδα

Δημιουργική πρόσληψη της λογοτεχνίας, το κοινωνικό δίκτυο φέισμπουκ ως χώρος μαθητικής έκφρασης. Ανακοίνωση στο 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή "Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση", Βόλος, 28-30 Σεπτεμβρίου 2012

κουκκίδα

Α.Β. Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης. Ανακοίνωση στο Συνέδριο για τα 35 χρόνια της γλωσσοεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, Δίον 4-6/11/2011 (και η παρουσίαση .pps)

κουκκίδα

Η επιβίωση τύπων του παρελθόντος στη γλωσσική διδασκαλία και το χάσμα με τη γλωσσική πραγματικότητα. Η περίπτωση των ρημάτων δεύτερης συζυγίας στην παθητική φωνή.  Aνακοίνωση στο 6ο Επιστημονικό Συνέδριο Ιστορίας Εκπαίδευσης «Ελληνική γλώσσα και εκπαίδευση», Πάτρα 30 Σεπτεμβρίου – 2 Οκτωβρίου 2011

κουκκίδα

Η αυτοαξιολόγηση σαν γραφειοκρατική υποβάθμιση της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας δημοσίευση στα Αντιτετράδια, τ. 98 (Καλοκαίρι 2011)και σε pdf

κουκκίδα

Το neoellinika.blogspot.com   δημοσίευση στη Νέα Παιδεία, τ 138 (Απρίλιος-Ιούνιος 2011)  και σε pdf  Πρώτη μορφή του κειμένου από Εισήγηση στο 2ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας, 23-25 Απρ. 2010

κουκκίδα

Εμπειρικές και άλλες διαπιστώσεις για τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στο γυμνάσιο (δημοσίευση στη Νέα Παιδεία, τ. 135 (Ιουλ. Αυγ. Σεπ. 2010)

κουκκίδα

Για τις νέες γραμματικές δημοτικού και γυμνασίου  δημοσίευση στο Φιλόλογο, τ. 142 (Οκτ. Νοε. Δεκ. 2010)   και σε pdf  

κουκκίδα

Tα αρχαία ελληνικά στο Γυμνάσιο και η «λεξιπενία» σαν ιδεολογική νάρκη  δημοσίευση στο Φιλόλογο, τ. 142 (Οκτ. Νοε. Δεκ. 2010)  και σε pdf

κουκκίδα

Ζητήματα χρήσης της Κοινής Νεοελληνικής: η γλωσσική πραγματικότητα στην περιοχή της Δράμας και η γλωσσική διδασκαλία νέας και αρχαίας ελληνικής γλώσσας σε σχέση με τα λόγια δικατάληκτα επίθετα σε -ης, -ες δημοσιευμένο στη Φιλολογική, τ. 110 (Ιαν, Φεβ, Μαρ 2010)

κουκκίδα

Ένα παράδειγμα αξιοποίησης του ιστολόγιου (blog) στην εκπαιδευτική πράξη. Το neoellinika.blogspot.com Εισήγηση στο 2ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας, 23-25 Απρ. 2010 και εδώ

κουκκίδα

Αξιοποίηση των ΤΠΕ για την κριτική προσέγγιση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Ένα παράδειγμα. Εισήγηση στο 2ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας, 23-25 Απρ. 2010 και εδώ

κουκκίδα

Συμβολή στη συζήτηση για την έννοια του έθνους στην Ελλάδα, η περίπτωση του Ίωνα Δραγούμη

κουκκίδα

Η αντίθεση Μαρξ και Στίρνερ, κριτική των ορισμών της ανθρώπινης ουσίας

κουκκίδα

Αξιοποίηση των ΤΠΕ για την κριτική και δημιουργική προσέγγιση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Ένα παράδειγμα. Εισήγηση, συμμετοχή στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο των εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Σύρος 2009. (Και σκέψεις μετά για τις ΤΠΕ στην υπηρεσία της εκπαίδευσης). Επίσης, η παρουσίαση που χρησιμοποιήθηκε στο Συνέδριο.

κουκκίδα

Για το νέο βιβλίο ιστορίας γενικής παιδείας της γ΄ λυκείου Ιστορία του Νεότερου και του Σύγχρονου Κόσμου. .pdf δημοσιευμένο στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού "Τα εκπαιδευτικά" , 87-88, Ιανουάριος-Ιούνιος 2008

κουκκίδα

Αξιοποίηση και δημιουργία ψηφιακού υλικού στα φιλολογικά μαθήματα. Εργαστηριακή Εισήγηση, συμμετοχή στο 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας 2008, «Ψηφιακό υλικό για την υποστήριξη του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών».  (Και σκέψεις μετά για την εισαγωγή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση)

κουκκίδα

Διδασκαλία με χρήση νέων τεχνολογιών: Ξενοφώντας, Β.Ι.27 (.pps). Συμμετοχή στον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό της Microsoft "Πρωτοπόροι Δάσκαλοι" (11η θέση).


μικρά κείμενα εδώ

Η αντίθεση Μαρξ και Στίρνερ, κριτική των ορισμών της ανθρώπινης ουσίας

Σύντομη γενική παρουσίαση της χεγκελιανής φιλοσοφίας – διευκρίνιση εννοιών

KAI ellinika ΚΑΙ ελληνικά ΚΑΙ όπως αλλιώς συνεννοούμαστε

Λειαίνοντας φακούς, (πώς βλέπουμε τα πράγματα)



παλιότερες πρώτες σελίδες


πάνω


άλλα διαδικτυακά πειράματα

 

 

http://www.neo.gr/website/
simeonidis

 

 

 

 

http://homepages.pathfinder.gr

/simeonidis22/

 

 

 

 

 

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Σάββατο, 11 Ιουνίου 2016.