Βασίλης
Συμεωνίδης
τεχνική υποστήριξη
Σταυρούλα Φώλια
| |
[γι' αυτές
τις σελίδες] [χάρτης]
[για μένα] [ιδέες διδασκαλίας] [δημοσιεύσεις] |
γι' αυτές εδώ τις σελίδες
|
Ο ιστότοπος αυτός γεννήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2004
και παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις διατηρεί σκόπιμα την αρχική ερασιτεχνική
μορφή του. Σχετικά με τις σελίδες για την εκπαίδευση, πεποίθησή μου είναι
ότι το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται στην τάξη δε μπορεί να είναι
κρυφό. Επίσης, ότι η διδασκαλία δε μπορεί να έχει μυστικά. Ωστόσο δε θα
επιθυμούσα ένα δικτυακό τόπο περιορισμένο μόνο σε φιλολογικά μαθήματα. Θέλω
να έχει κάτι από τη μυρωδιά της σχολικής αίθουσας αλλά και κάτι από την αύρα
της ζωής.
|
χάρτης του ιστότοπου
σημείωση: οι εξωτερικοί σύνδεσμοι ανοίγουν σε νέο παράθυρο |
ο δικτυακός τόπος αποτελείται από δύο τομείς με κοινά "κουμπιά"
αρχική
και
φιλολογικά |
καλή περιήγηση!
|
|
πάνω
Λίγα λόγια, λίγες ώρες μετά από τη
βράβευση του προσωπικού διαδικτυακού τόπου http://users.sch.gr/symfo
για μένα |
|
|
η πιο πρόσφατη φωτογραφία
με γραβάτα
και άλλες
φωτογραφίες |
Γεννημένος στη
Δράμα τρεις μήνες πριν
από τη επιβολή της δικτατορίας των συνταγματαρχών,
έζησα τα σχολικά μου χρόνια στην
Ορεστιάδα, στην
Ελευθερούπολη και στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, την
Προσοτσάνη. Τελειώνοντας το λύκειο πριν τελειώσει η πρώτη τετραετία του ΠΑΣΟΚ έφυγα στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησα από την
Φιλοσοφική
έξι μήνες
πριν από την πτώση του τείχους του Βερολίνου, τη χρονιά των
συνεχόμενων εκλογών και της οικουμενικής κυβέρνησης στη χώρα μας. Κατά τη
διάρκεια του πρώτου πολέμου στον κόλπο ζούσα ως φαντάρος την ειρήνη και τη
φύση του Έβρου. Τη χρόνια που η
Δανία
έκανε την έκπληξη κατακτώντας το Ευρωπαϊκό κύπελλο
άρχισα να δουλεύω ως αναπληρωτής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Κομοτηνή,
Ξάνθη, Δράμα,
Καβάλα. Διορίστηκα με την επετηρίδα, που καταργήθηκε γιατί έφταιγε
για κάθε στραβό της εκπαίδευσης - αλλά παραδόξως η εκπαίδευση δε διορθώθηκε
-, στην
Αστυπάλαια, όπου και πήγαμε
οικογενειακώς. Επιστρέψαμε στη Δράμα φέρνοντας ως σουβενίρ, έμβρυο, τη
δεύτερη κόρη. Από το καλοκαίρι της αθλητικής έξαρσης, που ξοδεύτηκαν τόσα
χρήματα, τα οποία, αν δινόταν στην εκπαίδευση ίσως δε θα ήμασταν για δέκα
μέρες το "κέντρο" του κόσμου αλλά δε θα 'μασταν και για τόσα χρόνια ουραγοί
της μόρφωσης, βρέθημα στο
3ο "Ενιαίο" Λύκειο Δράμας που από το 2007-08
έγινε 3ο "Γενικό" Λύκειο Δράμας με ένα διετές διάλειμμα το 2013-15, όπου με
επιλογή μου βρέθηκα στα
Σταροχώραφα.. |
|
|
ιδέες διδασκαλίας
βρίσκονται συγκεντρωμένα κείμενα που αφορούν ιδέες διδασκαλίας
που προέκυψαν μέσα στη σχολική αίθουσα.
εργασίες - δημοσιεύσεις
|
Πυρ, γυνή
και αρχαία ελληνικά. Η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στο Λύκειο
Δημοσίευση στη Νέα Παιδεία, τ 157/ 2016 |
|
Η εμπειρία των εκπαιδευτικών της η-κοινότητας των αρχαίων ελληνικών στο
Λύκειο
Στο Κουτσογιάννης, Δ., & Μάτος, Α. 2015. Διαδικτυακές κοινότητες
εκπαιδευτικών για τα γλωσσικά μαθήματα: σχεδιασμός και εμπειρία.
Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας |
|
Αναστοχασμός για την αξιοποίησή της σχολικής βιβλιοθήκης στη διδακτική
πράξη
Εργασία στο Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό «eκπ@ιδευτικός κύκλος»,
Τόμος 2, Τεύχος 3, 2014 |
|
Γλωσσοεκπαιδευτική
μεταρρύθμιση, οι ιδεολογικές αντιδράσεις κατά την πρώτη δεκαετία 1976-1986
Μεταπτυχιακή διατριβή |
|
Η κατασκευή της ελληνικότητας
από τη λογοτεχνία και τη λογοτεχνική κριτική
Εργασία στο Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό «eκπ@ιδευτικός κύκλος»
Τόμος 2, Τεύχος 1, 2014 © eκπ@ιδευτικός κύκλος ISSN: 2241-4576 |
|
Προσέγγιση και ερμηνεία της ποίησης με γλωσσολογική αφετηρία και
αξιοποίηση των ΤΠΕ, ένα παράδειγμα
Ανακοίνωση στο 3ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας «Αξιοποίηση των
Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη διδακτική πράξη»,
Νάουσα, 4-6 Απριλίου 2014 |
|
Αρχαίες Νέες Τεχνολογίες
Ανακοίνωση στο Πανελλήνιο Συνέδριο Ο κριτικός γραμματισμός στη σχολική
πράξη Δράμα, 1-3 Νοεμβρίου 2013 |
|
Ο Α. Β. Μουμτζάκης ως
πρόσωπο της εκπαιδευτικής ιστορίας
Ανακοίνωση στην 6η επιστημονική συνάντηση «Η Δράμα της νεότερης και
σύγχρονης Ελλάδας», Δράμα, 8-10 Νοεμβρίου 2013 |
|
Το ζήτημα της ταυτότητας σύμφωνα με την παρουσίαση της δεκαετίας 1940 στα
βιβλία Γλώσσας κα Λογοτεχνίας του Δημοτικού, Mare Ponticum, Atricles: Vol.
1 (2013) Τμήμα Γλώσσας Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών |
|
Τα γεγονότα της δεκαετίας του 1940 στα βιβλία Γλώσσας και Λογοτεχνίας του
Δημοτικού, Mare Ponticum, Atricles: Vol. 1 (2013) Τμήμα Γλώσσας Φιλολογίας
και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών |
|
Πρόταση για την αξιοποίηση της πολυγλωσσίας στη διδασκαλία των αρχαίων
ελληνικών
Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 34 (2014)
σελ. 385-394
(το αποτέλεσμα) |
|
Μαθητική δημιουργικότητα με χρήση των Νέων Τεχνολογιών για την αξιοποίηση
της ποντιακής διαλέκτου στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών Ανακοίνωση στο 3ο
Πανελλήνιο Συνέδριο "Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική
Διαδικασία", Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Πειραιάς,
10-12 Μαΐου 2013 |
|
Η θέση των
διαλέκτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ένα παράδειγμα αξιοποίησης της
ποντιακής. Ανακοίνωση στο γλωσσολογικό συνέδριο 4α Τζαρζάνεια, "Οι
γεωγραφικές και κοινωνικές ποικιλίες της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και η
παρουσία τους στην εκπαίδευση" Τύρναβος 7-9 Δεκεμβρίου 2012 |
|
Δημιουργική
πρόσληψη της λογοτεχνίας, το κοινωνικό δίκτυο φέισμπουκ ως χώρος μαθητικής
έκφρασης. Ανακοίνωση στο 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή
"Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση", Βόλος, 28-30
Σεπτεμβρίου 2012 |
|
Α.Β.
Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της
μεταρρύθμισης. Ανακοίνωση στο Συνέδριο για τα 35
χρόνια της γλωσσοεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, Δίον 4-6/11/2011 (και
η παρουσίαση .pps) |
|
Η επιβίωση τύπων του παρελθόντος στη γλωσσική διδασκαλία και το χάσμα με
τη γλωσσική πραγματικότητα. Η περίπτωση των ρημάτων δεύτερης συζυγίας στην
παθητική φωνή. Aνακοίνωση στο 6ο Επιστημονικό Συνέδριο Ιστορίας
Εκπαίδευσης «Ελληνική γλώσσα και εκπαίδευση», Πάτρα 30 Σεπτεμβρίου – 2
Οκτωβρίου 2011 |
|
Η
αυτοαξιολόγηση σαν γραφειοκρατική υποβάθμιση της διδακτικής και μαθησιακής
διαδικασίας δημοσίευση στα Αντιτετράδια, τ. 98
(Καλοκαίρι 2011),
και σε
pdf |
|
Το
neoellinika.blogspot.com δημοσίευση στη Νέα Παιδεία, τ 138
(Απρίλιος-Ιούνιος 2011)
και σε pdf Πρώτη μορφή του κειμένου από Εισήγηση στο 2ο
Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας, 23-25 Απρ. 2010
|
|
Εμπειρικές και άλλες διαπιστώσεις για τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής
γλώσσας στο γυμνάσιο (δημοσίευση στη
Νέα Παιδεία, τ. 135 (Ιουλ. Αυγ. Σεπ. 2010) |
|
Για τις
νέες γραμματικές δημοτικού και γυμνασίου
δημοσίευση στο Φιλόλογο, τ. 142 (Οκτ. Νοε. Δεκ. 2010)
και σε pdf |
|
Tα αρχαία
ελληνικά στο Γυμνάσιο και η «λεξιπενία» σαν ιδεολογική νάρκη
δημοσίευση στο Φιλόλογο, τ. 142 (Οκτ. Νοε. Δεκ. 2010)
και σε pdf |
|
Ζητήματα
χρήσης της Κοινής Νεοελληνικής: η γλωσσική πραγματικότητα στην περιοχή της
Δράμας και η γλωσσική διδασκαλία νέας και αρχαίας ελληνικής γλώσσας σε
σχέση με τα λόγια δικατάληκτα επίθετα σε -ης, -ες δημοσιευμένο στη Φιλολογική, τ. 110 (Ιαν,
Φεβ, Μαρ 2010) |
|
Ένα
παράδειγμα αξιοποίησης του ιστολόγιου (blog) στην εκπαιδευτική πράξη. Το
neoellinika.blogspot.com Εισήγηση στο
2ο Πανελλήνιο
Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας, 23-25 Απρ. 2010
και
εδώ |
|
Αξιοποίηση των ΤΠΕ για την κριτική προσέγγιση της αρχαίας ελληνικής
γλώσσας. Ένα παράδειγμα. Εισήγηση στο
2ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό
Συνέδριο Ημαθίας, 23-25 Απρ. 2010
και
εδώ |
|
Συμβολή στη
συζήτηση για την έννοια του έθνους στην Ελλάδα, η περίπτωση του Ίωνα
Δραγούμη |
|
Η αντίθεση Μαρξ και Στίρνερ,
κριτική των ορισμών της ανθρώπινης ουσίας |
|
Αξιοποίηση των ΤΠΕ για την
κριτική και δημιουργική προσέγγιση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Ένα
παράδειγμα. Εισήγηση, συμμετοχή στο
5ο Πανελλήνιο
Συνέδριο των εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Σύρος 2009.
(Και σκέψεις μετά
για τις
ΤΠΕ στην υπηρεσία της εκπαίδευσης). Επίσης,
η παρουσίαση που χρησιμοποιήθηκε στο Συνέδριο. |
|
Για το
νέο βιβλίο ιστορίας γενικής παιδείας της γ΄ λυκείου Ιστορία του Νεότερου και
του Σύγχρονου Κόσμου.
.pdf δημοσιευμένο στο
τελευταίο τεύχος του περιοδικού
"Τα εκπαιδευτικά" , 87-88, Ιανουάριος-Ιούνιος 2008 |
|
Αξιοποίηση και δημιουργία ψηφιακού υλικού στα φιλολογικά μαθήματα.
Εργαστηριακή Εισήγηση, συμμετοχή στο
1ο Πανελλήνιο
Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας 2008,
«Ψηφιακό υλικό για την
υποστήριξη του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών».
(Και σκέψεις
μετά
για την εισαγωγή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση) |
|
Διδασκαλία με χρήση νέων τεχνολογιών:
Ξενοφώντας, Β.Ι.27 (.pps).
Συμμετοχή στον
4ο Πανελλήνιο
Διαγωνισμό της Microsoft "Πρωτοπόροι Δάσκαλοι" (11η
θέση).
|
μικρά κείμενα εδώ
Η
αντίθεση Μαρξ και Στίρνερ, κριτική των ορισμών της ανθρώπινης ουσίας
Σύντομη γενική παρουσίαση της χεγκελιανής φιλοσοφίας – διευκρίνιση εννοιών
KAI
ellinika ΚΑΙ ελληνικά ΚΑΙ όπως αλλιώς συνεννοούμαστε
Λειαίνοντας φακούς, (πώς
βλέπουμε τα πράγματα)
παλιότερες πρώτες σελίδες
|
πάνω
|